Gå til innhold

Hun skal bli mor snart men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jente i familien min skal bli mor nå om en måneds tid. Hun bor samme med faren til barnet, men jeg misstenker at han har problemer med alkohol. De er begge uten arbeid, og har flyttet litt rundt i landet de siste årene. Hun ble missbrukt som barn og hennes mor er tung alkoholmissbruker og har aldri tatt seg av sine barn. For ca to år siden mistet jenta en gutt i 5 måned pga. misdannelser.

Jeg er usikker på hvilken oppfølging hun har fått etter gutten og hvilken oppfølging de to vil få etter hun har født..... vi bor i ei lita bygd med god helsesøsteroppfølging, men jeg tror de har behov for mer enn vanlig oppfølging.

Bør jeg ta det opp med helsesøster eller ligge unna? evt. prøve å hjelpe dem på egenhånd... vanskelige greier, men det er jo en liten baby det dreier seg om... får vondt bare jeg tenker på det. Har selv ei lita tulle på 6 månder....

velger å være anonym nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med henne. Hva mener hun selv? Skjønner at du bekymrer deg og det er så bra at du bryr deg!

Skrevet

ja.. jeg klarer ikke la være å bry meg... nå pakker jeg tulla i vogna, tar med meg "mamma for første gang" å besøker henne jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...