Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Er det bare meg som absolutt ikke vil sette bort ungen min?? Ikke en eneste gang har vi hatt barnvakt. De eneste som får passe ungen vår er barnehagen.. Jeg klarer bare ikke tanken på å være bort fra ungen. Barnet vårt er nå 16mnd.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 hehe her er det anneledes her får dem som vil/kjenner gutten min godt få passe han så og si når dem vil men han får ikke i barnehage jeg kjenner jo liksom ikke dem som jobber i barnehagen
*bolla pinnsvin* Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Sette bort? Jeg må si at jeg stoler langt mer på besteforeldrene til gutten vår enn jeg noensinne kommer til å stole på ansatte i en barnehage (uten at det nødvendigvis er noe negativt mot de som jobber der). De er jo vårt kjøtt og blod og har oppdratt oss, så de stoler jeg 100% på. Hvis det å ikke ville ha barnevakt er begrunnet i din egen frykt for å være borte fra barnet deres, så er det kanskje på tide å gi litt slipp. En ting er et engstelig barn, det skal man absolutt ta hensyn til; men å ikke tørre å ha barnevakt for din egen del er nok litt i overkant beskyttende, mener jeg. Prøv det en gang, for det går helt sikkert bra og kommer ikke til å være så skummelt som du tror
Molait Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Setter ikke bort ungen min! Resten av familien og nære venner får og ta del i livet hans. Dette mener jeg barnet tjener på og! min eldste har et helt utrooolig forhold til sine besteforeldre. Hvem er jeg til å nekte barna mine å få det? mJeg eier dem jo ikke...
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 JEg setter ikke bort ungen min, nei. For en latterlig ting å si. Men jeg unner da barnet mitt mange gode snille voksenpersoner og fine opplevelser med disse. Tror du at BARE du er god nok for ham? Han må da få lov til å stole på flere. Du bruker ham til å dekke ditt eget behov for å være nødvendig. Det er ikke spesielt snilt og han får ikke noe positivt ut av det...
Den heldige eier av ett barn Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Er det så mye værre å la besteforeldre passe barnet enn en bhage. Stoler du ikke mer på din egen familie enn de i bhagen.' Jeg hadde heller ikke vært borte fra min på 15 mnd, men nå har hun vært sammen med pappaen i 3 dager, og vet du hva, jeg har det veldig fint. Sovet hele natten for første gang på over ett og et halv år. Jeg har ikke hatt barnevakt tidligere fordi jeg ikke har hatt behov for det, men selvfølgelig kommer det en tid der jeg også kommer til å ha det. Hvorfor klarer du ikke tanken på å være borte fra ungen ellers i døgnet når du lar han/hun være i barnehagen?
Mirakeljenta08 Skrevet 1. november 2007 #7 Skrevet 1. november 2007 vi har et kjempeflott forhold til mine foreldre altså lillegutt sine besteforelde. han forguder de så ghan liker være litt der borte. å de liker å ha han der så er der en del men så er han da ikke i barnehage heller. sysn dete r sunt for begge parter å være vekk litt. jeg og lillegutte r jo sammen hele tiden omtrent såe r littd eilig med litt tid for seg selv. men han har ikek sovet mye vekk da. men stoler nå mer på familien enn barneahgen.
Mrs. Bouquet Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Når jeg leser overskriften høres det ut som om man setter ungen fra seg i skogen eller noe, og det er det vel ingen med vettet i behold som vil.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 "Sette bort ungen" synes jeg høres helt forferdelig ut! Akkurat som om man finner hvilken som helst på gata og lar den personen passe ungen din!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 Jeg hater å være borte fra gutten min, og dagens høydepunkt er helt definitivt når jeg henter i barnehagen, kjører nesten alt for fort den siste biten for å forte meg inn til han.Barnevakt er greiest å gjøre etter han er lagt og før han våkner, og mye tid får han med besteforeldrene, men da er vi som regel med vi også. Men siden vi har så mye tid sammen hele den store familien er han veldig trygg på besteforeldre og på tanter og onkler, fettere og kusiner, og når ting har vært nødvendig med pass så har det gått som smurt. Vi har vært i bryllup og i bursdag, reise bort det greier jeg ikke, men en natt det går fint, og han koser seg sånn, både med oss og de andre. Det er du som kjenner barnet ditt og vet hva han tåler, men det er fint å ha muligheten av og til, slik at alt går fint om du en gang må, hva når du skal ha flere, hva om du sulle bli syk?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2007 #11 Skrevet 2. november 2007 Men du setter bort ungen din i barnehage. Hvorfor er det greit? Da er det mye bedre at ungen er hos besteforeldre som er oppriktig glad i han og har mye tid til han syns nå jeg.
meg og jentene Skrevet 2. november 2007 #12 Skrevet 2. november 2007 Jeg skjønner hva du mener, jeg har også sjelden barnevakt. Noen andre i familien passer av og til, men ikke mange timer av gangen og ikke over natta. Jeg er heller ikke klar for det. Tror likevel hun får sjansen til å bli godt kjent med andre voksne enn oss foreldre. Du kan jo prøve å la noen du stoler på passe bare litte grann, du trenger jo ikke å "sette bort ungen", sånn på ordentlig..?
mai mammaen til to Skrevet 2. november 2007 #13 Skrevet 2. november 2007 ehh.. må si jeg reagerer litt på det at du ikke har hatt barnevakt en eneste gang. men du har han i barnehagen. er det tryggere i barnehagen enn hjemme hos besteforeldrene? tanten? jeg må si at jeg stoler jo aller mest på min mamma.. men stoler jo på barnehagen og..og ser at snuppa trives godt der. vi har ikke ofte barnevakt i det heletatt.. men syns det er greit for mormor å passe henne noen timer jeg... hun sitter iallefal stor stor pris på det.både snuppa og mormor
alvefrøken Skrevet 2. november 2007 #14 Skrevet 2. november 2007 ÅÅ ? Trodde jeg var den eneste Vi har hatt barnevakt tre ganger, og det av jentas tante og besteforeldre, og jenta er 20 mnd. Jeg liker ikke å dra fra henne nei. Har ikke behov for å være ute å farte så mye...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå