Gå til innhold

Smak av is etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må nok være verdens værste mamma som selv lar baby`n min smake is og vanilje saus og lignende!!! Hun får jo bare en liten smak ytterst på skeia! Syns ikke det kan være så farlig! Hadde skjønt det om hun hadde fått en porsjon liksom, men når det bare er snakk om en liten smak så skjønner jeg erlig talt ikke hvorfor folk blir så hysteriske!!!!

Signerer anonym i fare får å bli halshugd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor? Fordi det er morsomt å se reaksjonen?

Skrevet

Ganske delte meninger om dette tror jeg. Noen mener at de skal få smake på alt, andre mener at det de ikke vet det har de ikke vondt av. Vi har forskjellige meninger om dette, men det har da ikke noe med om man er dårlig eller god som foreldre. Og jeg mener heller ikke at en sånn filleting er halshuggingsgrunn. Jeg respekterer at noen vil vente med å gi smaker, men jeg er av de som har latt barnet mitt få. Eller samboer er vel ivrigst på det. og det er jo bare en dråpe, som sagt over her - ikke store posjoner.

Men godt å se det er flere av oss som er helt på jordet og verdens værste forelder og lignende.

Skrevet

En ting er hva du med mor har funnet ut at er riktig, noe annet er det sikkert hvis din mor eller svigermor kommer og gjoer noe helt annet enn du mener er ok uten aa spoerre deg...Det kan jo hende du hadde reagert ogsaa, om ikke med is, men andre ting.

Og hvis du lurer paa hvorfor det ikke er smart aa dytte i unger som ikke spiser fast foede alt mulig rart, saa er det fordi det tar tid foer enzymene i magen begynner aa virke. Det skal forskjellige enzymer til for aa bryte ned f.eks is enn morsmelk/mme, og det kan gi barnet plager aa faa 2-3 teskjeer is (det er mye i en babymage). Derfor er det kanskje smart om foreldrene selv faar bestemme naar det er paa tide aa smake ting som is og vaniljesaus :)

Skrevet

Vi har også latt småttisen få smake på litt av hvert, stort sett har det vært frukt og "harmløse" ting (Han digger å sutte på en liten vannmelon bit), men han har også smakt på is, men det var det min far som ga han første gang. Og hvis dere klarer å lese på innleggene over her så er det snakk om dråper og IKKE teskjeer... Han har kanskje smakt is ved 3 anledninger, og tilsammen tror jeg ikke det har utgjort en halv teskje en gang... Og han har ikke hatt noen reaksjoner på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...