Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Han er kjempetett i nesa, og hoster.. kan jeg bruke saltvannspray i nesa? Han er 7,5mnd.. evt noe mot hosten? hostesaft? gir han kokt vann da..
*ønsker nr 2* Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 selvfølgelig kan du gi saltvann.. hostesaft og, les på pakka.. jeg ga min solvipect nå, han er og syk og så tett i halsen...
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Saltvannsspray/dråper kan du trygt bruke. Hostesaft tror jeg må skrives ut på resept til så små (legen min snakket ihvertfall om det da min sønn var forkjølet) for de man får kjøpt på apoteket er for eldre barn, men så lenge som han hoster er det positivt for da får han opp slim. Hvis han blir veldig surklete i brystet og det ikke gir seg iløpet av 2-3 dager ville jeg tatt ham med til lege. Og/eller hvis han får feber over 39 grader som ikke går ned av febernedsettende. Febernedsettende skal gis uansett ved feber over 39 for babyer kan få feberkramper.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Ok, da prøver jeg saltvannspray.. uff, men han har så små nesebor:-/ Han sover nå, jeg var oppe med han i nesten hele natt.. Stakkar liten. Han hadde feber på 38,9 for 2dager siden, og da fikk han en stikkpille og feberen gikk ned litt.. er bare nå det siste døgnet han har blitt snørrete og tett i brystet. Hevet sengekanten litt, håper det hjelper litt. En slik snørresuger, fåes det kjøpt på apoteket?? første gang han har vært sånn syk, trolig smittet av sitt søskenbarn på 14mnd. Får se hvordan det går og passe på litt.. nettopp flyttet vi.. får ta han med til en lege om det blir verre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå