M@mm@ til mine barn Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Sild på skiven, helst fjellsild. Sild i olje. Sylteagurk Rødbeter. Rømme Kommer ikke på mer i farten, men han elsker.
Gjest ->>- Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Nei, ikke spesielt tror jeg. Sylteagurker, rødbeter og slikt har i hvert fall vært populær kost i flere barnehager jeg har jobbet i. Mange små liker litt skarpe smaker.
Blue Lady Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Ja den var litt spesiell ja ) Moro! Lucas er også litt rar sånn sett, i går spiste han grovbrød med geiteost og drakk surmelk til kvelds. Han liker lutefisk, rømme, syltaagurk, hjemmelaget kaviar er det beste han får på brødet, han elsker grønnsaker og kan fortære en hel boks mais og cherrytomater på en gang. osv osv. Men vanlig potet, kjøttkaker og lignende produkter spiser han ikke..
TurangaLeela Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Noen barn elsker jo tran, ikke vet jeg hvorfor....Og i Spania o.l. steder eeelsker barna oliven..
M@mm@ til mine barn Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2007 Ja, sant.... mais og hele tomater ja. Åh... de to hadde nok blitt bestevenner du. Syntes jeg ser dem. Hehe.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Har ei jente på 17 mnd som spiser alt. Alt av fiskepålegg, skalldyr, oster i alle varianter. Spiser alt mulig av middag også, men er mer glad i grønnsaker enn i kjøtt. Kanskje fordi grønnsaker er mer lett-tygd. Kommer ikke på noe som hun har fått smakt, og ikke har likt. Det er jo flott, så lenge det varer.
Etaner Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Min eldste på 3 år syns tran er helt topp, kommer løpende i full fart og vil gjerne ha mer.. Han spiste ei brødskive her en dag med jordbærsyltetøy og en skive paprika.. syns det var godt også ..jaja
Blue Lady Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 Den var ny! Lucas spiste brød med kaviar, ost og tyttebærsyltetøy på samme skiva. Pappaen ble frustrert for at ungen ville ha noe nytt hele tiden så han klasket alt på samme skiva, og unge spiste av hjertens lyst )
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 31. oktober 2007 #10 Skrevet 31. oktober 2007 Tror det er helt normalt for en to-åring. Men når de blir litt større (skolealder?) lærer de hva som er æsj og ikke fra andre, og blir mer kresen, samtidig som at smaksløkene utvikler seg, så noe som var nam før kan få en bitter smak.
pøber´n & je Skrevet 31. oktober 2007 #11 Skrevet 31. oktober 2007 Har ikke prøvd sild enda her. Men han elsker rakefisk. Resten av det du ramser opp, spiser han også Så det er vel ganske normalt kanskje
Giftmamma med2jenter Skrevet 31. oktober 2007 #12 Skrevet 31. oktober 2007 Når datteren vår smakte på den osten som heter "gammel ole" holdt jeg på å dø..hehe, det er jo sååå dårlig, men ho spiste og var blid.. Så sier ho at ho skal ha maaaiiizzzz.. i sommer satt ho og gnavde på maiskolber.. sure agurker er ho også helt gærn etter... og gjerne erter, vist det er i grønnsaksblandinga, ho peller ut alle og spiser de, vil gjerne ha mer også..hehe.
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #13 Skrevet 31. oktober 2007 Mine er veldig glad i sylteagurk og rødbeter. Sterk fransk sennep under leverposteien er også en hit:)
Hera Skrevet 31. oktober 2007 #14 Skrevet 31. oktober 2007 Tja, ikke vet jeg, men jeg vet at sønnen vår(han er 6 år nå) elsker sylteagurk, kaviar, all type fisk, uansett om det er sursild eller kokt laks, grønnsaker og frukt, innmatpølser og levergryte er blandt favorittene, kanskje sammen med elgkarbonader. Og for ikke å glemme maiskolber, han kan spise 2 - 3 stk på en gang. Og spiser gjerne en hel boks minimais.
Hera Skrevet 31. oktober 2007 #15 Skrevet 31. oktober 2007 Glemte jo oliven. Han og jeg kan spise ett stort glass oliven helt alene;0)
M@mm@ til mine barn Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 31. oktober 2007 Hehe, merkelige unger vi har. 3 åringen min vil nesten ikke ha noe, så han er stikk motsatt. 2 åringen spør om å få smake på alt jeg har på skiven min.
1stor1liten =) Skrevet 31. oktober 2007 #17 Skrevet 31. oktober 2007 jenta vår spiser også "rare" ting.. sylteagurk og div. andre syltede grønnsaker, oliven, løk (rå og stekt) ,vet det er flere ting også men får jernteppe når jeg skal komme på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå