Gå til innhold

Svigermor ga sønnen vår på 5 mnd is....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tesskjeer vaniljeis.

Hvordan ville dere ha reagert på det..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke likt, det og jeg har sagt klart ifra at de ikke skal gi noe som helst før vi sier at det er greit!!

Skrevet

Jeg sa ingenting, men er sikker på at hun så på ansiktsuttrykket mitt at jeg ble skikkelig irritert...

HI

Skrevet

Hvis jeg har sagt klart ifra om at ikke det skal skje, hadde jeg blitt sint, og sagt ifra enda klarere, slik at det var hevet over enhver tvil om hvem som bestemte.

Hvis ikke det var sagt ifra, ville jeg sagt "Å, beklager svigermor, men vi vil ikke at sønnen vår får sånt ennå, vær så snill å ikke gjør det før vi sier det er greit.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor de på liv og død skal begynne med sånne ting så tidlig, disse besteforeldrene. De kan jo nesten ikke vente med å gi henne samme middag som de spiser, AAAARGH!!!!!!

Jeg hadde blitt sinna! Men har litt problemer med å si ifra til svigers, så håper samboer er der om det skjer, for han sier ifra på flekken!!!!!

Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna!!! Tør ikke la svigermor være alene med sønnen min jeg, for hun har mast om grøt og annen mat siden han var 6 uker og skulle til å gi ham syltetøy på smokken da han var 7 uker. For det gjorde hun på begynnelsen av 70-tallet... Og så ville hun stikke såpe opp i rompa hans da han hadde treg mage. Tør ikke slippe henne til i frykt for hva hun kan finne på...

Kjenner jeg blir så j... irritert av svigermødre/mødre som tror de vet best, og så hadde de babyer på 70 og 80-tallet liksom... Tror ting har forandret seg litt ja...

Jeg hadde sagt ifra at babyer ikke skal ha kumelkprodukter før de er nesten 1 år gamle, at dette er noe de har funnet ut i senere tid. Og at mye er forandret siden 70 og 80-tallet når det gjelder babyers kosthold. Det er mye vanskeligere å si ifra til svigermor enn til min mor, men når det gjelder direkte skadelige ting (som is til en på 5 mndr kanskje kan være?..) så hadde jeg ikke klart å holde meg...

Skrevet

"babyer ikke skal ha kumelkprodukter før de er nesten 1 år gamle, at dette er noe de har funnet ut i senere tid"

Hvor har du dette fra? F.eks. mme er jo basert på kumelk?

Skrevet

Ja, men da er de stoffene som ikke er bra for barnet, tatt bort. Det er faktisk tilfelle at barn helst ikke skal ha kumelkprodukter før de er rundt 1 år. Jeg er ikke ekspert i det hele tatt, men jeg mener det er noe som ikke helt er bra for tarmen til de små!

Skrevet

Det er jo melkeproteinet i kumelk som ikke er bra for barna. De har vanskeligheter med å førdye dette stoffet. Derfor er d lurt å vente så lenge som mulig før man introduserer dette,så tarmen kan bli sterkes mulig:)

I mme er melkeproteinet tatt bort..

Skrevet

er ikke greit når en ikke vet hva de kommer til å gi barna om de er alene med de nei....

HI

Skrevet

Slutt å klag å si heller ifra på en streng måte,hvis man bare sitter det å ikke sier noen ting så tror de sikkert det er greit!!!

Skrevet

Spiller det noen rolle hvordan damene her inne hadde reagert på det da?

Du reagerte jo ikke i det hele tatt.

Skrevet

Jeg skjønner faktisk ikke problemet deres jeg. Hva er det som er så jævla farlig om ungene får smake bittelitt is eller noe annet godt før de er 15 år gamle? Og hvis det irriterte deg så fælt, så burde du også ha sagt ifra da, og ikke bare sladre om det her inne.

Skrevet

ENIG med du anonym 13.19.

faktisk tre siste innleggene.

Skrevet

Jeg hadde blitt irritert og sagt ifra. Da gutten min var liten ( han er nå 2,5 år) skulle svigermor på død og liv gi ham alt mulig. Hun satt fløte fra fløtekake i munnen hans da han var 3 mnd. Jeg var rasende. Da han begynte å spise ved 6 mnd alder ville hun gi ham bolle, kake, is, salte ting som sauser o.s.v. Hun mente jeg var helt hysterisk. Til slutt blev jeg så sint at vi begynte å krangle...jeg sa at det er mitt barn og jeg bestemmer hva barnet skal spise. Hun blev nok så sur men tok hintet. Dette har alltid plaget meg og nå da gutten er over 2 år får han alltid bolle, is og søte ting da vi er der. Sist søndag spiste han kun keks, boller, pannekaker yogurth da han var der. Det sluttet med at han kastet opp da han kom hjem:(

Jeg har prøvd å si til henne at man kan være snill på andre måter enn å gi masse kaker.

Håper hun ikke begynner å mate lillebror med ting før jeg sier det er greit!

Skrevet

jeg ville ikke ha blitt sint...

så lenge det er bare litt for å smake...

ellers har jeg nevt til min svigermor og mor at gutten er veldig glad i fruktbegere fra hipp og nestle så de har nå disse heim på lager i tilfelle vi kommer på besøk..

det finnes alltid noen som har lyst til å gi barnet noe godt og mann kan ikke stå atmed og passe på hele tiden eller...

Skrevet

Spørs egentlig.. Om dere har sagt ifra til dem at han ikke skal ha slikt så hadde jeg blitt rasende.. Men om man ikke sier ifra vet man jo ikke.

Vi har sagt ifra til alle som skal ha noe med barnet å gjøre at alt av søtsaker er strengt forbudt. Han skal heller få frukt enn is/snop o.l. Vi vil nemlig forhindre at han får smaken på dette før han "må" og sønnen vår har stor sjangse til å få ADHD/ADD - eller hva det heter nå, siden alle gutten på faren til min samboers side inkl. min samboer har hatt det når de var små, men vokst det fra seg, og søtt gjør jo bare sykdommen værre. Om noen da gir han ting som er søtt, da klikker det og de får ikke passe han alene noe mer. For da kan vi ikke stole på dem, enkelt og greit.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det i det hele tatt. Skjønner ikke poenget med å drive å gi små barn is og godterier før de vil ha det selv.. Og ja, ser at dette blir en framtidig kamp med min svigermor også. Bare si i fra at du ikke synes det er greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...