Gå til innhold

Førstehjelp på små barn...


TH80

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som kan tipse meg om en bok eller lignende som har med førstehjelp på små barn. Har begynt å få litt angst i forhold til min egen viten i tilfelle noe skulle ramme barnet mitt. Hører så utrolig mange skrekk historier om ting som skjer. Tenker på en bok der det kanskje står: F.eks hvor mange innblåsninger og hjertekomprisjoner man tar på et lite barn? Hva gjør man med barn med feberkramper? Krupp? Barn som setter ting i halsen? Osv... Rett og slett en slags enkel håndbok som det er lett å slå opp i... Er det noen som har tips og råd? Egne erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har boken som heter barn 0-6 år der står det et kapitel med forskjelligesykdomer og sånt. men hjerte og lungeredning på barn er elendig forklart

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på akkurat det samme! Begynte å tenke på dette her om dagen.... "hva hvis det og det skjer" osv..... Måtte opp å sjekke om brannvarselen fungerte også plutselig, hehe....

 

Kom med tips dere som vet om bøker med dette!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boken "Barnets helse fra A til Å" er oppslagsverk om alt fra førstehjelp til alt av sykdommer og plager. Virker veldigt lett å bruke=oversiktlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en bok som heter førstehjelp eller noe liknende..den er rød med noen bilder på:)

den kjøpte jeg da jeg gikk på helse og sosial,der står det livredning og brannskader og alt annet som har med førstehjelp både på voksne og barn og baby=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den boken har jeg også..netopp ferdi utdannet førskolelærer og den boken var på pensumet vårt...ganske grei bok der det står forklart hjerte lunge redning,kveling,brannskader etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Hvis du er medlem av Norsk Luftambulanse arrangerer de et kurs som heter "Førstehjelp for deg som har omsorg for barn". Tidspunkt finner du på nettsidene deres. Kurset et gratis for medlemmer og arrangeres de fleste steder i landet. Kjempebra kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...