Gå til innhold

Ang innlegget til Stratos - Slik er min jul!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mann og ett barn men det er jammen meg ikke lett å feire jul allikevel!

Pappa døde for 5 år siden og mamma har funnet seg en ny mann. Han har 4 barn med to forskjellige kvinner. De to yngste er vant til å feire halve juleaften hos mor og halve hos far.

Broren min har samboer og ett barn. De vil gjerne være hos foreldrene hennes et år og neste sammen med oss.

mannen min har 3 brødre og foreldre i live - de feirer nesten aldri jul sammen fordi svigermor har en favorittsønn som de gjerne drar til.

Jeg har sagt til stefaren min at barna hans ( de er voksne) nå er nødt til å feire jul annethvert år hod foreldrene sine, fordi vi andre nesten ikke ser mamma. Hun er hos oss i 4 timer på juleaften og så må hun forte seg hjem for å være sammen med stesøsknene mine - det vil jewg ha en slutt på fordi hun faktisk har to barn, barnebarn og svigerbarn som ønsker å treffe henne i julen.

Svigerforeldrene mine har fått beskjed om at det hadde vært hyggelig for min datter å være sammen med de på juleaften også. Men de velger noen ganger å dra til favoritten. (Alle brødrene til mannen har kone og to barn hver) de velger altså alle de andre bort!

Noen som gidder å hjelpe meg med kabalen slik at vi kan ha en hyggelig julefeiring?

(Jeg har kabalen klar, men vil bare høre hva dere ville ha gjort)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å feire hjemme hos dere?? Så ber du broren din annehvert år.

Ang stefaren din så synes jeg faktisk ikke du har noen rett til å bestemme hvordan han og hans barn skal feire julen. De må få lov til å beholde sine tradisjoner dersom de ønsker det! Så er det da opp til moren din om hun vil være hos dere hele julen eller om hun vil reise hjem etter 4 timer!

Aløternativt kan dere vel feire hos moren din og så kan hans barn komme å gå som de vil!

Gjest irismor
Skrevet

Er glad vi har bare mine foreldre og svigers å forholde oss til. Selv om de setter krav som noen ganger virker umulige.

Fra neste år så skal vi feire julen hjemme hos oss og de som da vil kan komme til oss. =)

Skal aldri syte og klage over julen mer.

Håper virkelig at julen løser seg til det beste for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...