Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Lillemor på 3 mnd har hatt en slitsom natt. Bror på 5 år er skrekkelig forkjølt og hoster og harker. Nå har lillemor også blitt forkjølt. renne blankt snørr ut av nesa på ho og ho sliter litt med å på uste når ho ligger. Snorker, "snufser inn" snørr, får det i halsen og hoster. Litt tett også virker det som. Prøvde å ha mm i nesa hennes i natt, men er usikker på hvor mye som skal til. Følte nesten at ho holdt på å drukne... Hadde vel bare en dråpe eller 2 i hvert nesebor, og når ho da dro dette inn og rett ned i lungene så resulterte det i et skrekkelig hosteanfall. Stakkar lille snuppa. Strevde med å få til å puppe, og har sovet tett tett intill mamma sin pupp det lille vi har sovet i natt da. Sover nå etter 3 runder med pupp i natt. Mot vanligvis sover hun 10 timer uten pupp i det hele tatt. Noen råd?
jubaloooo med to stk Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 vi fikk råd om å bygge opp senga under hodeenden (legg bøker under), kan bygges ganske høyt opp altså, for å få hodet høyt. ellers så bruker vi saltvannsspray og sug i nesa. saltvannsprayen "physiomer" kan brukes fra baby er to uker og har eget nesestykke beregnet på babyneser som sprer strålen slik at spruten ikke blir hard. når saltvannssprayen har virket litt kan du suge snørr med et sug eller en slange (fåes kjøpt på apoteket). Det kan også hjelpe å ta baby litt opp mens nesesprayen fungerer for å åpne opp i nesa. ellers så følger du bare med på om allmenntilstanden er god. så lenge den er det så er dt ikke så farlig med forkjølelse.ha på ullklær om natta? det gjør vi for da blir hun fin i temperaturen. tja, det var det vi gjør da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå