Gå til innhold

Hva synes du? Behovsprøving av barnetrygden...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan bare prøve....jeg trenger sårt de kronene altså....

Skrevet

Jeg er mot det.

Fordi det antagelig vil koste så mye å administrere at det ikke blir penger spart likevel, og fordi statens satser for hva som er "behov" bruker å være vanvittig lave (jf. sosialsatsene) så vi da antagelig ender opp med en ordning hvor ingen som ikke er låghalte aleneforsørgere med utlagt tarm og inntekt på under tredve kroner dagen får et rødt øre, liksom.

Men intensjonen er forsåvidt god.

Skrevet

Syns det blir feil. Hva med pensjon da? Skal den også behovprøves?

Det blir jo oss som betaler masse skatt som ikke får den da...

Skrevet

Var det så lite tekst? Forventet en avhandling jeg :)

Jeg kan tildels være enig! Vi sparer barnetrygden for vår sønn og sånn sett trenger vi den jo ikke i nuet, men ting kan forandre seg, dessuten tror jeg pengene kommer veldig godt med når guttungen skal begynne å studere *håpe, håpe*

MEN når det er sakt er jeg litt drita lei av at vi som klarer oss selv aldri skal få noen "påskjønnelse" for dette. Det er jo ikke slik at vi har råd til å spare bare fordi vi tjener godt, men faktisk også fordi vi ikke bruker mer enn hva vi har, har bolig vi har råd til osv osv. Det at vi sparer går sef utover andre ting!

Og jeg eier ikke utdannelse, men har jobba og slitt hele livet og endelig blitt litt premiert for strevet ved å ha holdt ut hos samme arbeidsgiver og tatt endel drittjobber i 10 år. Nå har jeg bedre stilling og bedre lønn, så ting har absolutt ikke kommet lettvindt sånn sett! Mannen min er godt utdannet, men har jo gjeld som bare det pga utdannelsen også, så sånn sett hjelper det ikke akuratt her og nå at han har gode lønninger.....

Konklusjon: Kommer VELDIG ann på hva de sparte pengene skal gå til! Gjør videre utdannelse gratis/billigere feks for våre unger og jeg skal tenke på det igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...