LisaColli Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 jeg har vært dårlig siden lørdag nå, skikkelig Sjuttu skal på jobb i morgen, jobber i café og det er ikke lov å dra på jobb om man har diaré. ikke det at jeg klarer det heller. men må vel til legen for å få sykemelding? jeg kan jo ikke dra dit nå, løper jo på do annenhvert minutt.. bommelommer aldri andre plasser enn hjemme, hvertfall ikke med sjuttu! har fri fredag, men jobber lørdag og søndag, så da blir det dumt å bruke egenmelding bare på én dag. kan jo hende jeg må være hjemme i helga også.. hmm.. hva gjør jeg da? tror det er magevirus, samme som snuppa har hatt..
Kamomille Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Nå kan ikke jeg skjønne hvorfor det blir dumt å bruke egenmelding bare på én dag. Egen meldinger er jo nettopp noe du SKAL bruke når det er snakk om kortere fravær! Uansett kan legen skrive ut sykemelding på grunnlag av en telefonkonsultasjon, men da skal den alltid følges opp av en ordinær konusltasjon innen et par dager (selv om mange leger slurver med dette)
LisaColli Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2007 jo for hvis jeg er dårlig i helgen også, må jeg jo bruke 2 egenmeldinger på 3 dager!!! fordi det er en fridag i mellom. er det ikke sånn da? det synes jeg er litt dumt. jeg har ikke noe probem med å bruke egenmeldingen på én dag, men i denne situasjonen er det kanskje bedre med sykemelding? vet ikke jeg..
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Du må nok ha sykemelding i dette tilfellet, du må jobbe noen dager mellom hver egenmelding...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Du får uansett eit problem for du kan ikkje bruke to egenmeldingar på tre dagar. det må gå 16 dagar mellom to engnmeldingar. Så eg hadde tatt ein tlf til legen min eg
LisaColli Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2007 ok ja da er det best med en tur til legen. snakket nettopp med daglig leder og han sa at det var best med sykemelding, for det er ikke sikkert de får tak i noen til å jobbe for meg sånn på sparket heller. må vel dra til legen da, håper jeg ikke må på do da..må jo ha med snuppa på 9 mnd dit og:/ hehe
'utakknemlig bitch' Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Ring legekontoret å forklar problemet og at du må ha en sykemelding. Da kan de sende deg sykemeldingen.
snartmammapåny Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg hadde diare for en tid tilbake, fikk da noen piller som heter Loperamid på apoteket (reseptfritt). De hjalp kjempe bra. Avføringen hardnet til etter første pillen, etter pille nr 2 var alt som normalt. Bare som et lite tips, er utrolig kjipt å ha diare.
___ Skrevet 31. oktober 2007 #9 Skrevet 31. oktober 2007 Bruk egenmelding i morgen og dra til legen på fredag hvis du fremdeles er dårlig. Du må likevel ha sykmelding på søndag hvis du ikke er frisk igjen.
LisaColli Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 31. oktober 2007 har vært til legen nå, fikk sykemelding fra i morgen tilogmed søndag. så kunne jeg bare dra på jobb hvis jeg var bedre. kjipt å ha diaré ja, men når det er virus er det ikke noe som hjelper heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå