Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 jeg er alene med bf i utlandet har sporadisk hjelp av familien, men kunne tenke meg en fast helg i mnd. noen som har erfaring? synes det er litt skummelt...
-Hengebuksvinet- Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Vet at høgskolen har noe sånt her, og at en gutt i klassa til stesønnen min er der. Han gleder seg alltid kjempemye til disse helgene, og stesønnen min maser også om å få bli med. Men der tror jeg de er i barnehagen, og overnatter der. Så det blir en liten gjeng.
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 ok.. tenker mer på sånt som er i regi av nav og barnevernet.. men takk
Gjest ->>- Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har erfaring fra "den andre kanten" - altså, vi er besøkshjem. Vi er ikke spesielt skumle. =) Hva lurer du spesifikt på?
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 lurer bare på hva som skal til for å få det innvilget og om jeg har noen mulighet til å være med å "velge" hjem for henne. og hvor aktiv jeg er med i det hele.. synes nok ikke de som skal ha henne er skumle, men heller hele situasjonen .. føler jeg kanskje svikter litt som mor...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg skal til barnevernet i morgen,og muligens søke om dette for min sønn. Jeg kan jo oppdatere deg imorgen og si hvordan det går? Evt kan du sende meg maildaressen din,så kan jeg heller skrive om det det.
Gjest ->>- Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Hva som skal til varierer en del fra barnevernstjeneste til barnevernstjeneste, men generelt en av to: Enten at barnets foreldre ikke kan gi det tilstrekkelig stimulig, og at det dermed behøver besøkshjem for sin egen del - for å få økt sosial kompetanse, større nettverk etc. - ELLER - at forelder/foreldre har en spesielt tyngende omsorgssituasjon og dermed behøver avlastning for å kunne yte optimalt som forelder. Du vil havne i sistnevnte kategori, siden du har 100% omsorg. Jeg anser det som sannsynlig (har også jobbet innen barnevernet) at du vil få innvilget besøkshjem om du søker. Prosessen går vanligvis ut på at barnevernet matcher et barn med en besøksfamilie, og deretter arrangerer et møte mellom foreldrene til barnet og besøkshjemmet. Forelder/foreldre må godkjenne besøkshjemmet, og står når som helst fritt til å avbryte ordningen. Men samtidig kan man ikke være "for kresen," da det oftest er mangel på besøkshjem hos de fleste barnevernstjeneste - det blir fort slik at "enten godtar du det vi tilbyr nå, eller så må du regne med å vente to måneder til." Ikke fordi de vil være vrange, men fordi det er vanskelig å finne nok slike familier, da det er møkkdårlig betalt og man stort sett skal gjøre det ut av eget overskudd og ønske om å hjelpe noen.
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 tusen takk ->>- ble mye klokere nå skal vurdere dette nøye altså.. og du anonyme, send meg gjerne en mail på [email protected] om du vil ))))) så kan du få den andre mailen min og, men legger den ikke ut her siden den har fult navn
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #9 Skrevet 1. november 2007 hvor mye koster sånn besøkshjem og hvor ofte kan man få avalstning??
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #10 Skrevet 1. november 2007 Det er jo i regi av barnevernet og dekkes av dem. Og hvor ofte kommer vel an på behovet,og hvordan situasjonen i familien er.
Gjest ->>- Skrevet 1. november 2007 #11 Skrevet 1. november 2007 Det koster ingenting. Hvor ofte man får avlastning varierer etter behov. Det vanligste er en helg i måneden, men man har også dem som får hver tredje helg, annenhver helg, en dag i uka i tillegg etc. Det er også vanlig at man kan få litt ekstra avlastning i ferier om dette er ønskelig.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #12 Skrevet 1. november 2007 Det gikk ihvertfall bra på møtet. Det varte bare litt over en halvtime,og jeg ramset raskt opp hva jeg søkte om og hvorfor,og vi gikk igjennom nettverket mitt,som ikke fungerer så bra som jeg kanskje hadde håpet. Alle har jo sitt eget liv nå om dagen,og har stort sett full timeplan hele tiden. Så de tar dette opp på et fellesmøte på mandag,og så skal de se om de må gjøre noen videre utredning før de kan ta et vedtak på det. Jeg snakket med lederen på barnevernet,en ung og hyggelig dame. Det gikk veldig smertefritt og greit:) Hun lurte på om det var noe mer,og da ba jeg om hushjelp og bidrag til å få reise på ferie med barna;) Hehe...den var litt på fleip da:)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #15 Skrevet 1. november 2007 Jeg sendte deg forresten en mail til den adressen du oppga,sendte jeg den riktig? Hilsen andre anonyme,ikke den rett over her:)
Gjest Skrevet 1. november 2007 #16 Skrevet 1. november 2007 hei du, så mailen din, litt sliten idag og skal ut på dagstur imorgen, men svarer deg i løpet av helgen:D klem
tonebf Skrevet 1. november 2007 #17 Skrevet 1. november 2007 hei! jeg har avbelastning til min sønn, annenhver helg igjenom barnevernet... dette funkeer veldig bra! de kom med en familie og jeg møtte de før jeg valgte at det var der han skulle være! sønnen min har sterk astma, så derfor har jeg annenhver helg... blir ganske mye han har kommet til flotte folk =) vært heldig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå