oktoberjentene;) Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Dere som gir kun mme da... skjønner at dere som ammer venter litt lengre folk sier så forskjellig til meg.. her inne er det jo helt nei nei nei å begynne litt før 4 mnd... mens alle her hjemme jeg kjenner sier det går greit å begynne nå.. 3,5 mnd... altså velling da.. venter med grøt uansett... har har begynt å drikke så mye mme nå.. sover veeeeldig dårlig om natten også.... vil ikke gjøre noe som er galt for den lille magen hans.... ville bare høre med dere her inne når dere begynte eller har tenkt å gi litt ???
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Vi begynte med tynn grøt da småen var 3mnd + 3 uker gammel. Starta med maisgrøt... Da han var 5 mnd starta vi i tillegg med havregrøt. Gav aldri noe velling, gikk rett på med grøt. Dette fordi han er en dårlig drikker...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Vesla mi hadde kolikk, så vi ventet til hun var ca 6 mnd. Prøvde først med maisgrøt da hun var 5 mnd, men da fikk hun fryktelig vondt i magen igjen, så da ventet vi. Om din sover dårlig om natten og ikke har historie med magevondt så kan du jo prøve? Prøv i så fall litt på dagen først, så slipper du å takle evt. reaksjoner på natten.
Matja Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg begynte med grøt da min lille var 4 mnd, men da hadde jeg ventet lenge nok i følge familien. Det gikk ikke så lett med grøten da, så jeg begynte med velling istedet. Tror det går greit å begynne litt før. De gjorde jo det da vi var barn. Da var det tre mnd som var den magiske grensen. Det er lurt å bruke tynn velling i begynnelsen. Funker som bare det
oktoberjentene;) Skrevet 1. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2007 Jeg har begynt så smått å ha i litt grøt pulver i melken hans om kvelden.... virker ikke som han reagere på det på noen måte... annet en at han plutselig ble kjempe fin i magen klarer å få ut alt selv.. hehe..... venter litt med grøt tenker jeg... men velling funker fint takk for svar...
Nybakt mamma, nå til 3! Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Jenta mi, med kollik fekk velling som kveldsflaske frå 5 ukers alderen og fram til ho var ca 8 måneder... Funka fint det. Skal begynne med velling til mi siste jente og nå, ho er blitt 6 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå