Lille Ollebolle Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Ser i det nyeste KK at sånn hormonstav ,som man setter inn under huden i armen, sammenlignes med hormonspiral. Den kan være der i tre år og avgir samme mengde hormoner som spiralen. Hvorfor blir ikke dette brukt mye mye mer da???? Er det kjempedyrt eller noe sånn? Jeg fikk ingen opplysninger om dette etter fødselen. Det beste altarnativet var hormonspiral fikk jeg beskjed om. Jeg har ingen problemer med den, men mannen min kjenner trådene, så det hadde jo vert mye bedre med en slik stav!?
Lille Ollebolle Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 31. oktober 2007 Ingen med erfaring med hormonstav? Jeg ville heller hatt en dings i armen, enn å få plassert noe inni livmora liksom...
klg,2 boys now:) Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 det kreves at legen din må på ett kurs for å sette inn dene staven.legen min sa hun gruvet seg til det,fordi hun syntes det så veldig vondt ut:)men hørt flere som har den å synes ikke det var spseilet vondt.vet desverre ikke mye om den.
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #4 Skrevet 31. oktober 2007 det koster 1200-1300 kr for å operere inn p-staven! og enkelte varer opptill 5 år. jeg skulle egentlig få en sånn fordi jeg gadd ikke p-pillen mer men så viste det seg at jeg ble gravid på pillen da jeg tok en test bare fordi "magefølelsen" min sa at jeg måtte..
Lille Ollebolle Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2007 Vet du om det koster det for å sette den inn eller bare for selve staven? Det er jo det samme som hspiralen koster.. Det er ikke alle leger som kan gjøre det da? Kanskje det er derfor det ikke er så vanlig.
LadyLuck & Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 jeg fikk beskjed det var 1350 for selve staven, så kommer legetimen og evt materiell de bruker i tillegg, så fikk bekjed å forbrede meg på nesten 2000, men ble jo gravid før den tid så.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå