Gå til innhold

Strikking - noen som kan hjelpe? (samme som 2. tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært litt vel optimistisk av meg og satt i gang med å strikke en kjørepose. Har strikket litt fra før av, men mønster er ikke min helt store styrke og etter kun ett par pinner står jeg fast. Håper derfor noen kan hjelpe. Mønsteret er som følger:

2. p.: 1 r kantm, 3 r, X 1 m. løst av, 5 r., gjenta fra X ut p., og slutt med 1 m. løst av, 3 r., 1 r. kantm.

3. p: 1 r kantm, 3 r, X 1 m. løst av, 5 r., gjenta fra X ut p., og slutt med 1 m. løst av, 3 r., 1 r. kantm.

Og slik fortsetter det. Slik jeg forstår det så vil "X 1 m. løst av" si at man flytter en maske over til neste pinne uten å strikke den. Problemet er at det er snakk om de samme maskene på hver pinne, og det er jo begrenset hvor lenge man kan holde på å flytte en maske uten å tilføre mer tråd. Eller?

Blir veldig takknemlig om noen kan prøve å forklare meg denne oppskriften for posen var så veldig søt og jeg har så lyst til å få det til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ut som om noe er feil i den oppskriften. Kunne du sjekket en gang til at du har gjenngitt oppskriften riktig.

Dersom flere pinner er like pleier ikke disse forklares hver for seg.

Kunne det være at du skal strikke frem og tilbake og at de pinnene du har skrevet opp er bare de som er på rettsiden og at du mellem hver av disse pinnene skal ha en pinne vrang ?

Det hadde vært lettere om du hadde hatt et bilde av en ferdig pose ?

Skrevet

Hei.

Har bilde av den ferdige posen, men er ikke så strøken på dette med strikking at jeg klarer å se ut ifra dette hva jeg skal gjøre. Legger inn hele mønsteret så kanskje det hjelper?

1. p. = vrangen; Vr. (denne klarte jeg :))

2. p.: 1 r kantm, 3 r, X 1 m løs av, tråden skal alltid være på vrangen når man tar 1 m. løs av, 5 r., gjenta fra X ut p, og slutt med 1 m løs av, 3 r, 1 r kantm.

3. p.: 1 r kantm, 3 r, X 1 m løs av, 5 r, gjenta fra X ut p, og slutt med 1 m løs av, 3 r, 1 r kantm.

4. p.: 1 r kantm, 3 vr, X 1 m løs av, 5 vr, gjenta fra X ut p, og slutt med 1 m løs av, 3 vr, 1 r kantm.

5. p.: Vr. Gjenta fra 2. p hele tiden

Og der tror jeg kanskje at jeg forstod mønsteret. Det betyr at på 5 p. skal jeg strikke en enkel runde på vrangen og så begynner jeg på mønsteret igjen på 6. p, eller?

Skrevet

Het kan virke som du har sjønt det nå ja.

6. pinne skal være lik 2. pinne i mønsteret.

Lekkert mønster foresten.

Lykke til videre (med både strikking og baby)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen! Mønsteret blir virkelig kjempefint (får det jo til, jo!). Skulle gjerne delt oppskriften, men mistenker at det vil ta veldig lang tid å skrive den over på data.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...