Gå til innhold

dette er såå pinlig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

meen....noen her som har hatt nedfall av urinblære... fikk dere operasjon og hvor mye kost det?

hvordan merka dere det? og hva sa legen når dere var å fikk sjekka det??

jeg ble andri undersøkt etter minsta på 6ukers kontroll......og jeg tror jeg har nedfall av urinblære....:-(

jeg er alene og dette plager meg vanvittig mye!!!!!!! kommer aaaaaldri til å la en mann komme i nerheten av meg før dette er fiksa!!!!!!:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten bare bestille deg time til fastlegen din, og få dette sjekket opp. Hvis du har nedfall og trenger operasjon, vil dette være noe du vil få dekket. Da vil det kun koste deg egenandel på 2-300 kroner.

Skrevet

jeg har vært med å assistert under en slik opperasjon hvis det er noe du lurer på:o)

er forresten mye vanligere enn du tror..men er veldig få som prater om det:o)

Skrevet

er det en enkel operasjon?? er der noen minimumkrav for å få operasjon??

jeg er jo bare 24 år!!! og dette plaaager meg noe vanvittig!!!!:-(

synes å leste ett sted at man ikke kan bære tungt i 4uker!! etterpå eller ha sex på 2 mnd....stemmer dette? hvordan skal jeg liksom unngå å bære når jeg har ei på ett år i huset?

Skrevet

jeg vet ikke kravene for operasjonen.. har jo bare vært på opperasjonsstua!

men reiner med at du får det siden det plager deg så fælt! du er jo ung også, så du er en god kandidat for operasjon!

ellers så heter det at du kan bære det du klarer å løfte på strak arm de første 6ukene (altså en 6-pakning som gynekologen sa:o)

og etter det, frem til tre mnd så kan du løfte slik det ikke er fysisk utfordrende for deg!

du skal heller ikke trene, men kan med fordel ta deg en rolig tur (ikke bli svett)

sex må du vente med i 6 uker.

Du vil være avhengig av hjelp hjemme når du har en et-åring i hus... ville ihverfall venta til hun kan gå først..så venne henne til at mamma ikke kan løfte på en stund,, altså at du holder henne i hånden ned trapper ol, stelle henne på gulvet, finne en lav stol til henne istedet for tripp trapp stol..

når hun skal opp i senga eller inn i bilen ol, så er det viktig at du tar deg god tid og strammer godt i musklene der nede FØR du løfter henne!

Begynn nå med bekkentrening.. det gjør deg sterkere etter operasjonen!

operasjonen foregår i narkose, og er gjort på ca 45 min!

kan være du må sover over på sengepost etter operasjonen..men det avgjør fastlegen i samarbeid med operatøren før operasjon!

Skrevet

det er forresten litt venteliste for slik operasjon, så ville tatt det opp med fastlegen med en gang, så du slipper å vente så lenge!

Skrevet

hvordan vet man at man har hatt urinblærenedfall? elle hva det nå va, hehe:) og hvorfor er det flaut?

Skrevet

1. rett innfor skjedeåpningen så kjenner jeg en bulende kul...den er litt rugglete på en måte.....

2. jeg må presse for å få til å tisse orntlig...

3. jeg får ikke til å ta orntlige knipeøvelser...mest sannsynlig pga denne kulen....

4. om jeg skal sette inn tampong ved menstruasjon....så må jeg "lede" den inn på rett vei.....den kulen er litt i veien....:-(

så defor tror jeg det......

søk på ordet fremfall i google...så dukker det opp myye.....

hvorfor det er flaut....fordi jeg føler at det bare er gamle damer som har dette problemet.....og jeg gruer meg til å gå til legen med dette for jeg liker ikke å snakke så åpnt om det.....her er det på en måte litt enklere...for ingen av dere som ser på meg når jeg sier det......:-(

Skrevet

hm, okey da.. fordi jeg har en slags "tapp" som har kommet ned etter fødselen.. men er den kulen stor liksom? hm... okey da, hehe.. jeg forstår:)

Skrevet

nja stor og stor...den er stor nok til at den plager meg!!!!:-(

er de en son kul du og har eller??

føler at det kun er meg egentlig som er så ung og har dette:-(

Skrevet

nei, ville heller sagt at det er som en tapp.. hm, hvordan er det når du har sex og man treffer denne kulen da? hos meg har det vært slik at helt sent i graviditeten og etter fødsel er det slik at jeg føler at jeg må tisse på meg når vi har samleie...

Skrevet

JEG merker den heldigvis ikke noe særlig ved samleie....men om menn merker det.....ja det vet jeg ikke....har ikke hatt sex med noen fra det ble slutt mellom meg og barnfar...han nevne det aldri....men kan jo være han var vant??? huff...:(

Skrevet

Hei,

Søsteren min hadde det for et par år siden. Hun kunne kjenne det selv og syntes det var ubehagelig. Legen anbefalte operasjon. Men apropos ventetid - det er fritt sykehusvalg, så fastlegen skaffet henne plass på et annet sykehus, slik at hun slapp å vente. Var et ganske greit inngrep og hun ble helt fin etterpå. Har inntrykk av at hun til og med har et bra sexliv:)

Skrevet

svigermor har tatt den operasjonen, vet ikke så mye mere egentlig

Skrevet

ååååååå..........det høres bra ut!!! skal ringe å bestille time til g-u nå med en gang jeg!!!:-D kansje jeg og tørr å få meg ett mannfolk en gang i tiden:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...