Gå til innhold

Noen som har prøvd Hysj metoden til Karin Naphaug?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

Og vi er overlykkelige :) Trodde aldri lillegull kom til å klare å sovne i egen seng, her har han enten måtte bysses i søvn i armene våre eller han har måttet sovne tett inntil meg i sengen vår. Og mange kvelder har ikke det gått, så vi har hatt noen utrolige slitsomme kvelder hvor både han og jeg har blitt rimelig fortvilet og utslitt.

Vi begynte med metoden i helgen og har hittill hat suksess hver kveld :) Tar litt tid før han sovner, men det tar kortere tid for hver dag. Jeg eller pappan sitter ved siden av sengen med en hånd på enten brystet eller ansiktet uten å stryke og sier hysj når han gråter. Roer seg veldig fort når man sier hysj høyere enn han, så egentlig blir det til at vi sitter og sier hysj helt rolig til han sovner. Har måttet inn med smokken noen ganger etter han har sovnet, men han sover videre med en gang han får smokken i munnen :)

Lykke til!

Skrevet

Så bra!!!! Hvor gammel er han? Jenta mi er 7 uker, har veldig lyst å begynne i kveld selv om det står at den passer for barn mellom 8-12 uker..

Skrevet

Han er 7 måneder, så vi har slitt en stund :) Har gått veldig i perioder da, han har hatt perioder tidligere hvor han har sovnet så lett som bare det, men nå hadde det vært vanskelig en god stund.

Så at den var for yngre barn, men ville prøve denne metoden før Ferber. Er ikke å glad i den Ferber...

En uke fra eller til spiller sikkert ikke så stor rolle :)

Skrevet

Denne har jeg ikke hørt om. Kan noen forklare?

Skrevet

Hva går den metoden ut på? Bare å sitte inne hos babyen å si hysj når den gråter, og holde ei hand på?

Skrevet

Er for å få barn til å sove selv. Først å fremst for babyer mellom 8-12 uker. Man legger barnet etter den faste leggerutinen, med bading mat etc. Sitter ved siden av senga og når barnet hyler eller gråter så legger man en hånd på halve ansiktet eller på brystet og holder den der og holder baby med den andre hånda i babys hånd. Sier hyyysjj høyere enn babyen gråter og når det stilner så sier man hysj mye lavere. Babyen skal roe seg etter en stund med denne metoden. Det tar 20-30 min før barnet sover dypt nok etter det har sovnet og da går man ut, og krysser alle fingre og tær man har at baby sover videre:) Når baby begynner å gråte flere ganger skal det etterhvert holde å sie hysj uten å legge handa på han og etterhvert bare si hysj fra døråpningen.

Kom gjerne med innspill dersom jeg har glemt noe..

Skrevet

hehe så kult. er det en teori? det er jo akkurat det jeg har gjort uten å vite at det er en teori.

Skrevet

hehe samme her.. Akkurat så jeg gjør det, og hadde jo ikke hørt om dette før nå.. vi er nok ikke så dumme da... ;o) hehe

Skrevet

var litt artig det der altså:)

Skrevet

Har bestilt boka, så gleder meg veldig til se hvilke metoder ho har:) Her er vi snart 4 mnd, kan den hysj metoden funke her også? Blir det mye grining? Hvor lang tid sånn ca tar det fra dere legger barnet til det sovner. Og hvor mange dager/uker/mnd (hehe) går det ca til man bare kan legge, si god natt og gå ut????

Skrevet

Jeg prøvde nå på formiddagsluren.. Det gikk:)!!!! Måtte sitte ca 15min ca da.. Håper det går i kveld og.. Vel kanskje vanskeligere det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...