*ale* Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Når begynte deres unger å få gå alene til skole/ SFO? Mi fyller seks nå i november og jeg synes hun er for lita. Vi har vel en 5- 600 m opp en veldig traffikert vei, med fortau på andre siden . Har nettopp hatt en kranglemorran med henne, hun insisterer på at hun er stor nok og selvfølgelig at maaaange av de andre i klassen får gå alene. Jeg mener det iallefall ikke er aktuelt før kanskje neste høst.. Må legge til at hun har nedsatt hørsel også, bruker høreapparat. Hører ikke bilene like godt som andre. Er jeg hønemor?
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Hei! Jeg synes ikke du er hønemor. 6-åringer er slett ikke i stand til å lese trafikken. Men er det ikke noen andre som bor i nærheten som hun kan gå sammen med da? Det er jo tryggere å gå flere sammen.
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Enig med deg jeg. Her har vi bittelitt lenger , men er vel ikke mer en toppen en km bort til skolen. Neppe det engang. Tror nok ikke barna her kommer til få gå dit alene første året selv om det er gangvei. Barn vimser utrolig mye og her er det mye trafikk
*ale* Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2007 De jeg vet om som går uten voksne går sammen med større søsken tror jeg... Så vet ikke om noen hun kan gå sammen med. Synes også de er for vimsete, blir jo å bruke en time på veien opp..hehe.. Og så ser de en katt og legger avgårde.. Nei jeg tør bare ikke.. Men i morges var jeg altså den kjipeste mora i byen..hehe..
Hjertefamilien Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Mine går sammen, ca 800m, ikke veldig traffikert vei, men må krysse en mindre lokalvei med noe trafikk. Der er det opphøyd fotgjengerovergang så bilene kjører rolig. Så lenge barna vil det selv, og de viser å være ansvarsfulle myke trafikanter bør de få lov er min mening. Barn blir kjørt alt for mye.. Alternativet er at du øver med henne da, lar henne gå 100 m foran deg. Prat med henne om trafikkbildet før hun går. Gjør det ennå jeg til gutten på 8 år., og så klart til jenta mi på 6..
*ale* Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2007 Hun er eldst så ingen søsken å gå sammen med. Og det med ansvarsfullhet skorter det nok litt på... Veldig surrete og som sagt hører hun dårlig. Dette fører til at hun ikke hører bilene før de er rett bak henne og da kan hun skvette veldig og reagerer med å løpe ut i veien i panikk.. Hatt endel skrekkopplevelser på det. Vi har øvd litt, men jeg har ikke sjangs å gå med henne om morran. SFO åpner 0715 og jeg begynner på jobb 0730. SÅ da må det kjøres. Blir nok evt å trene mer intensivt neste sommer, og prøve oss litt når hun begynner i 2. klassen.
Sessa ruger igjen... Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg så to jenter på maks 6 år gå alene fra skolen her forrige dagen. Det er en passe trafikert vei, med bredt fortau. Problemet var at en av jentene likevel skulle gå midt i veien. Ble livredd, for dette var rett før en sving. Skulle akkurat til å åpne vinduet og rope ut til henne, men da flyttet hun på seg. Phui! SÅ du er ikke hønemor, du er smart!!!!
to jenter og ett gull i magen Skrevet 31. oktober 2007 #8 Skrevet 31. oktober 2007 jenta mi går i andre klasse. hun sykler alene om morran innemellom, sykler eller går alltid hjem alene. ingen og ta følge med her. går bra det:) i første klasse fikk hun ikke lov. fra 3 klasse skal vi ikke ha sfo mer. da går hun til og fra alene og er alene til vi kommer fra jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå