Gå til innhold

Soving - 3mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips om hvordan faa min lille Anna til aa sove litt lengre paa morran? Hun sover fra ca 20-21 til 03-04 i egen seng, ammes i min seng i ca 30min og sovner med meg Saa vaakner hun ca 5-5.30 hver morgen! Skulle gjerne hatt henne til aa sove en liten time til paa morran. Noen med erfaring/tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kankje visst du ikke lar ho sove fra 20-21. men at du prøver å få ho til å bli trøtt rundt kl 22 og at det da har vært noen timer siden ho sov sist. får ho grøt? grøt kan jo også gjøre at ho sover lengre.

Skrevet

enig med opelvectra. min har sovet hele natta fra han var seks uker. da fra 22-23 til 0630-10. lykke til :)

Skrevet

Jeg har også en liten Anna, men hun er på dagen en måned eldre enn din Anna da. Sover helt likt for tiden. Før pleide vi å legge henne 22-23 og da sov hun til 8 uten å bli ammet om natten. Men det ble masse grining på kvelden. Hun ble overtrøtt, og måtte bysses i søvn.

Skrevet

Nei, groet faar hun ikke, det er litt tidlig naar hun bare er 3mnd gammel synes jeg. Og jeg har akkurat faatt til legging i 20 tida, saa det vil jeg ikke begynne aa forandre igjen. Man kan vel ikke faa i pose og sekk kanskje he he...

Skrevet

Hei!

Jeg har også en liten jente på 3 mnd! (født 24.7).

Jeg syns hun sover mye bedre når hun sover i sin egen seng og ikke sammen med meg. (Jeg sover bedre også!)

HVa med å legge henne tilbake i sengen hennes etter du har ammet henne på natten?

Her ammes lille Ellinor ca 2-3 og 5-6. Da tar jeg henne forsiktig opp - setter meg på sengekanten med ammeputa - tenner en nattlampe som gir svakt lys. Hun spiser nærmest i halvsøvne. Legger henne forsiktig tilbake. Hun sovner som regel med en gang - lager kanskje litt lyder, men jeg lar henne holde på uten å forstyrre henne. Da finner hun roen selv.

Hun våkner når storebror kommer inn til oss i 7-7.30 tiden.

Skjønner at det kan være behagelig å ha henne i sengen, men ville prøvd denen metoden noen dager for å se om det kunne gi utslag på søvnen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...