Northernlights Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har vært innlagt på sykehuset for smerter i brystet. Kom hjem i kveldinga. Ble lagt inn i går morgest for tester på hjertet,siden blodtrykket var så høyt,og smertene i brystet og hodepinen ikke gikk bort. Sikkert mye stress pga alt som skjer i familien nå....Men pytt, jeg skal nok klare meg. Dette innlegget er ikke om meg,uansett.... ################################################# Mannen min var på besøk hos meg på sykehuset i går kveld, og da han kom hjem klokka 21:00,slapp han ut Reb så han fikk tisset og luftet seg. Han stikker aldri av! Holder seg ved huset.... En halvtime etterpå banket noen på døra,og det var en eldre dame,oppløst i tårer,som spurte om vi har hund....hun hadde nettopp kjørt på en hund. Det var Reb =o( Han lå der og klarte ikke reise seg.....Da mannen min kom dit, prøvde han likevel,men ryggen var brukket.Bakbeina rørte seg ikke.........Han så på mannen min, og han satte seg ned og strøk "gutten sin" over hodet og sa at alt skal bli OK! Stakkars Reb...stakkars mannen min!Stakkars damen som kjørte på han...hun var helt utrøstelig,men mannen min sa han ga henne en klem. Det kjørte en politibil forbi akkurat da, og mannen min fikk stoppet han. Forklarte at hunden hans var påkjørt,og om han kunne være så snill stoppe lidelsene hans.... Da gikk mannen min inn. Det var da jeg ringte hjem,og fikk høre en gråtende mann i andre enden.."Reb er påkjørt,og har brukket ryggen....politiet ender livet hans nå"...stakkars! Jeg gråt stille etter at jeg la på røret. Reb,gamle Reb,som hadde en stinky pels,men store brune, kloke øyne. Aldri hørt han bjeffe.....Og som var veldig glad i meg og alle i familien. Trofast hund til tusen! Nå er han borte......... Mannen min begravde han i hagen i morgest. Når han gravde hullet, fant han benrester som lignet hund, så Reb hviler sammen med en hund som er litt større enn seg selv. Diktet litt for mannen min nå i kveld. Johnny Reb F.2.2.1994 D.29.10.2007 Reb, you were a faithful hero! Among the dogs you were the best. Never ever let your master down, now we try to let you rest. It is hard to think your gone.. never more a hug or kiss.... Tears are shed for you tonight, we will always "Rebby" miss... Your mothers firstborn;that was you! So tiny you would fit inside your masters hand... You and him got instantly this invisible and loving band. Never did you leave his side. Always there to protect and love. Now your master sheds his tears, he hope you have no pain above.... Born half wolf half labrador, very special blood you had. An indian; a cherooke and his wolfiedog so glad. You travelled together,the two of you 39 American states by car! You have been all over the place, much more than most by far! You nipped my butt when you met me. I knew right then you loved me too! I was a part of your precious pack, but the leader, that was always YOU! Protective,loving,caring,strong; a Cherokees pride and joy. A small child`s buddy and protector; loved to share his toy. Now there is an empty spot.... Nothing fills it....You are gone,dear Reb. But memories are many, even now when you are dead. I picture you on green,soft meadows chasing butterflies and such. We miss you,simply miss you, Reb, our hearts you`ll always touch. Rest in peace Hero! You did great,buddy.... Hør gjerne sangen her: http://youtube.com/watch?v=Z2Z4cCeeQHE (sånn Reb fikk navnet sitt av mannen min,dengang han var nyfødt...sangen spilte han da han satt og funderte på hvilket navn han skulle få. Reb var en "rebel without a cause",-den hvalpen som måtte kjempe mest for maten. Og det var ikke noe annet navn enn Johnny Reb for den valpen, etter at han hørte den sangen!! Nå passer teksten så godt..."You fought all the way,Johnny Reb"....) Siste hilsen fra gutten (9 år): Dear Johnny Reb. I was scared of you when you was still here. I was so scared you would bite my butt. Now I wish I can hug you... But you are with your mother and God,but I rather have you with me. NB: Mamma`n til reb het Coco...og damen som kjørte på Reb har en hund som er hele 18 år gammel, som heter nettopp Coco! Rart.... Merkelig stille stemning i huset vårt i kveld.....
mayaya Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Å neeiii... Jeg lurte på hvor du var, ja.. Så utrolig trist! Hva skal man si? Sender deg en stor klem!
Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 å der begynte mami å stortute :( er nok litt pms i huset her om dagen tror jeg.. Stakkars stakkars dere! det er så trist å miste kjæledyr mistet verdens beste hund selv for et år siden, gråter fortsatt når jeg ser bilder av henne GOD bedring til deg også! Får håpe det ikke var noe alvorlig!?
Northernlights Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2007 Uff,ja det er trist! Føler meg på bånn pga noe annet også;Jeg får ikke ta og klemme på lillegutten på 48 timer,så jeg er ganske "bummed out"...(var en sånn nuclear test jeg tok...)
mayaya Skrevet 31. oktober 2007 #5 Skrevet 31. oktober 2007 Huffa! Jeg synes det er urettferdig, du får nå alt på en gang her.... :-(
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 31. oktober 2007 #6 Skrevet 31. oktober 2007 Nei.. :-o Ååå, det går liksom ikke an.. Begynte å bli bekymret for deg siden jeg ikke har sett deg på msn på litt nå :-/ Huff og huff.. Hils mannen og si vi kondolerer :-/
mammaen til G & A Skrevet 31. oktober 2007 #7 Skrevet 31. oktober 2007 Uff det er saa utrolig faelt naar man mister en saa god venn. Store klemmer fra
Northernlights Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2007 Takk for omtanken! Mannen min kan hoere hunden sin enda, og det er ekkelt for han.Han fikk ikke sove i gaar kveld fordi han hoerte skrittene til hunden utenfor..Jeg kan fremdeles lukte han....merkelig greie. Husker jeg hadde to ender engang. Etter at de var drept,kunne jeg fremdeles hoere kaklinga deres mange dager etterpaa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå