Gå til innhold

Flere med små/ lette babyer?


Stine fikk Ariana *19.08.07*

Anbefalte innlegg

Ser her på dere som har vært på kontroll å har "normale" babyer. Mi lille tulle legger ikke så mye på seg :( Veide henne når hun var 2 mnd, å vekta viste 4410 og var 56,5 cm lang. (ved fødsel: 3615g og 50 cm) Lengda var normal men hun ligger helt nede på kurven når det gjelder vekt. Vi må veie henne igjen på fredag for å se om det har blitt bedring.

Men det rare er at hun spiser godt, 160ml (har sjekket med å pumpe meg) de andre på hennes alder spiser 120ml, det gjode hun som nyfødt.

Men nå er det slik at hun gulper en del og har mistanke om at hun sliter med lukkemuskelen. Noen som har vært borti dette før? Helsesøster mener hun kan kanskje bare være av den typen som ikke legger på seg så mye men er jo litt bekymret for henne selv om jeg ikke har noe grunn. Hun er jo blid og opplagt dagen lang. Og hun har jo boller kinner så ho er jo ikke radmager.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sikkert lurere å skrive dette inn på skravle eller småtroll... er nok mer aktivitet der, og flere som kan svare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ville bare si at datteren min var ganske "lett" da hun var baby. Hun spiste godt, men var utrolig aktiv. Hun spiser fremdeles bra, er 2.5 år nå, men litt under kurven i vekt fremdeles. Men hun er helt normal ;o)

Barn er jo veldig forskjellige sånn. jeg gjør akkurat det samme nå som jeg gjorde da, men sønnen min er dobbelt så stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

skal egentlig være på juli jeg, men siden jeg hadde termin6august så må jeg jo gløtte litt inn her også:-)

 

Gutten min var 3445g og48cm da han ble født.

2mnd og12dager var han 4500g og 55,3cm(ca100g og1cm fra din baby)

2mnd og22dager var han 4800g og 55cm(!?!)(annen person som målte)

og 3mnd og8dager veier han 5600g og er 59,5cm.

 

Så gutten min er ikke så stor han heller, men heeeelt normal;-)

 

(bollekinn her også hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...