Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert? Ble litt sjalu jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo var på noe tilsteldning gjennom jobben for en stund siden. Bedriftene med samme navn var samlet. Mange mange mil bort. Sent på kvelden fikk jeg mld på mobilen med et filmklip. De hadde forskjellige prisutdelinger, og sambo ble ropt opp. Jeg så at sambo gikk ned igjen til bordet han satt (og han satt på siden av ei blondine, som jeg vet han prater en del med over telefon) og der kaster hun seg rundt halsen på han og gir den klemmen, og han holder rundt henne også og klemmer til (?) Jeg ble lei meg og sjalu. Går det ikke an å gi en vanlig klem og gratulere da? Han har også jobba masse i det siste, så har ikke vært noe tid til oss 2, men dette kunne han gjøre.

En annen ting var at han skulle ringe meg når han kom på hotellet på natta(etter som det var alkohol med i bildet så langt bort fra meg) Fikk ingen telefon. Ringte i flere timer. Fikk tak i han kl. 6. Han hadde sova og glemt å sende en tanke til gravide meg som venta på telefon.

Er jeg helt på jordet som kunne bli sjalu pga dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ikke blitt sjalu, men jeg hadde blitt irritert over at han ikke holdt noe han hadde lovet.

Skrevet

Jeg kan godt forstå deg!Jeg stoler 100 % på min mann, men han TRENGER jo ikke klemme på andre damer når jeg ikke er tilstede!Det hadde nok vert noe annet om jeg visste at dette var noe mannen min gjorde om jeg hadde vært der eller ikke, og ikke bare når jeg ikke kan se han....

At han ikke ringer slik han sier, hadde jeg i HVERTFALL ikke likt....

Skrevet

hvorfor i himmelens navn skulle han sende deg filmklipp av det hvis det skulle være noe mer enn bare en gratulasjonsklem.

han hadde vel ikke trengt sende klipp med klemmen heller da,

når han vet du sitter hjemme.

men stakkars mann om han ikke hadde ringt.......

da hadde jeg blitt sint

Skrevet

Jeg har vært sammen i mange år med en som var sjalu. Han ville nok reagert som deg. Når du skriver at det har vært lite tid til dere to, men dette kunne han gjøre, da knyter det seg i magen min. Det var akkurat slik min samboer snakket. Han syntes så innmari synd i seg selv, og ga meg dårlig samvittighet. Har du tenkt på at det er nettop for dere to at din kjære jobber så mye? Tenk hvor sliten han blir av å jobbe så mye, det er faktisk du som burde varte han opp litt ekstra, og være ekstra tålmodig med han når han jobber så mye. Og du skriver at han hadde glemt å sende en tanke til "gravide meg". Det er så selvmedlidende at jeg får vondt...

Når du skriver at han skulle ringe deg på kvelden "ettersom det var alkohol med i bildet så langt bort fra meg", indikerer det at du ikke stoler på han når han er borte fra deg og når han drikker. Du understreker at det var mange, mange mil bort. Det forteller meg noe om at du liker å ha kontrollen med din kjære, men at jo større avstanden er, jo mindre kontroll føler du at du har. Slik var det med han jeg var sammen med også. Når jeg var på noe med jobben, måtte jeg ta kontakt med han jevnlig, og ringe dersom jeg overnattet noe sted. Og gjorde jeg ikke det, da ble det månelyst. Da satt han oppe hele natta og fikk de mest fryktelige bilder i hodet sitt.

Det er vondt og slitsomt å ha en kjæreste som er sjalu. Det er så ødeleggende for hele forholdet, og for den stakkaren som skal leve sammen med et sjalu menneske. Jeg hadde til slutt ikke selvfølelse igjen, og jeg gikk på tå hev i alle settinger for å ikke gjøre min samboer opprørt. Det er vondt, veldig vondt å ikke bli stolt på. Man føler seg lite elsket og respektert. Man føler seg som et barn som blir kontrollert av en overstreng mor, og man er hele tiden redd for "straffen" som kommer dersom man gjør noe feil.

Det er mulig jeg tar feil når det gjelder deg, men jeg tror kanskje du har mer sjalusi enn det som er godt både for deg og han.

Du sier du ringte i flere timer. Helt til klokka seks. Satt du virkelig oppe hele natta og ringte til din samboers telefon?? Det er ikke normalt, spør du meg.

Kanskje du skal vurdere å søke hjelp. For det høres ut som om du har et problem. Jeg sier ikke dette for å være slem, selv om du nok kommer til å føle det slik. Jeg vet at den som er sjalu, har det veldig vondt, men det er faktisk ingen andre enn deg selv som kan hjelpe deg. Du må ta tak. Du kan ikke forlange at din samboer tilpasser seg din sjalusi og handler slik at du ikke skal få vondt. Da er du inne på et farlig spor.

For min sjalu eks, endte det med at han mistet meg. Jeg orket til slutt ikke å leve med kontrollen hans lenger. Alle de titalls telefonene dersom jeg ikke svarte med en gang. Anklagene som lå i både blikk, kroppsspråk og stemmeleie når jeg hadde vært noe sted. Det ble for vanskelig og ødeleggende for meg. Så jeg kom meg vekk til slutt.

Skrevet

Takk for svar :-)

Var en som jeg kjenner som var med og filmet greia.

Hadde jeg blitt bedt, hadde jeg gitt han en klem og gratulert. Men hadde ikke kasta meg rundt halsen på han og holdt irundt han. Og det verste synes jeg at han tar hennene rundt henne og klemmer med. Tror ikke hun eller han hadde gjort dette om jeg hadde vært der. Da hadde detsikkert vært å ta i hånda og gi en gratulasjonsklem.

men det som er saken er kanskje at jeg føler meg så ensom, pga at han jobber så masse, og at det ikke blir så mye tid til oss to. Jeg savner han så veldig. Vil ikke være sjalu, men sitter vel hjemme alene for mye og tenker. Han hadde masser av tid til å reise på den jobbgreia, men ikke så mye tid til meg.

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i det du skriver anonym. Kjenner sambo så godt, at jeg vet han hadde gått ifra meg for lenge siden om jeg hadde vært sykelig sjalu! Og det hadde jeg også. :-)

Jeg bare satt der ensom og gravid, og hadde ikke lyst til å se at han holde irundt ei jeg aldri har sett før. Og han har vært ute mange helger å festa nå, noe jeg mener er bra. For det er viktig å treffe venner!

Når han dro så mange mil bort, så ville jeg at han skulle ringe meg når han kom på hotellet, slik at jeg visste han var hjemme. Og det skulle han såklart gjøre. Og når jeg ikke fikk i han, ble jeg redd. Og ja.. jeg ringte mange ganger for jeg fikk ikke sove. Han har det med å drikke ganske mye også, så tenkte om han ikke hadde kommet seg hjem til hotellet.

Vil ikke plage sambo med dette. Derfor spurte jeg her om jeg er helt på jordet nå. Eller om det er hormonene som løper rundt kroppen min nå. Blir litt fortvilt, for jeg vil ikke være sjalu.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke blitt sjalu om samboeren min hadde gitt en (for meg) ukjent dame en god klem. Klemmer har en tendens til å bli litt mer langvarige og voldsomme når man er litt full, så den holdingen hadde jeg ikke tenkt så mye mer på. Men jeg synes det var litt teit av den som sendte deg det filmklippet, i alle fall hvis den personen vet at du kanskje kan bli sjalu. Hva var poenget med det?!

Min forrige samboer var litt sjalu, og det var veldig ødeleggende for vårt forhold. Jeg passet hele tiden på hva jeg gjorde og klarte ikke oppføre meg naturlig fordi jeg var redd for å bli beskyldt for ett-eller-annet. Det var utrolig slitsomt, og jeg unner ingen å ha det slik, verken å være sjalu eller å være sammen med noen som er sjalu.

Jeg tror det er et godt tegn at du selv lurer på om du overreagerer, det tyder på at du er bevisst på problemer som kan oppstå. Kanskje er det hormonene som deg litt ekstra følsom slik at du lettere blir sjalu akkurat nå? Håper du finner ut av tankene dine!

Klem.

Skrevet

Kjenner jeg blir sjalu på dine vegne!

Jeg hadde blitt VELDIG sjalu og sint!.........

Er ikke lett med alle disse følelsene vi har.

Men i hans hode har det jo ikke skjedd no galt-det var jo "bare"en klem.

Håper dere har fått snakket ut nå,hvis ikke fortell han hva du følte....

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Var godt å lese. For jeg er virkelig ikke sykelig sjalu. Og så er det så vaskelig når det kommer følelser som man ikke ønsker å ha. Jeg vet jo det at det er meg han vil ha, men følte meg bare så feit her jeg satt og så på hun pene dama tynne dama :-)

Kanskje dumt av meg å legge ut dette her, ser jeg nå, men ville bare ikke plage sambo med dette.

Skrevet

Heia.

Jeg er absolutt ikke sjalu til vanlig men når jeg er gravid kan jeg bli det hvis settingen er sånn. Vet ikke hvorfor,men jeg blir rett og slett litt mer usikker når jeg har voksende mage og legger kanskje på meg og ikke minst kan være full av hormoner. Klart jeg kan tenke at hva enn og hva hvis det skjer og de er så mye slankere og sexyere enn meg.... Helt NORMALT når man er gravid å bli litt usikker. Spesielt når mannen er ute å fester hver helg. Men jeg vet at det er hos meg det ligger og jeg vet at når jeg får tenkt meg om så er jeg og barna de aller viktigste i min manns liv. Jeg stoler fullt og helt på han for hvis han skulle hjort noe er det hannes tap!!! Men av og til kan tankene komme en natt til søndag da gubben er på fest. Snakk ut om dine følelser,det gjorde jeg i mitt første svangerskap og mannen min forsto meg såå godt. Jeg sa at han måtte prøve å sette seg i min situasjon, og det forsto han. snakk med han, det hjelper. Klem

Skrevet

Hei igjen

Jeg er anonym som skrev et langt innlegg kl.08:56

Jeg synes ikke det var dumt av deg å skrive inn her. Kanskje mer dumt av meg å svare som jeg gjorde, men når man har vært sammen med noen som var sykelig sjalu, får man helt spadern når man gjenkjenner tegnene hos andre. Min eks var virkelg syk og holdt på å ødelegge meg helt. Jeg skjønner at jeg tolket innlegget ditt feil, især når du lurer selv på om du er helt på jordet som blir sjalu pga dette.

Litt sjalusi er sunt, og jeg forstår at den blir sterkere når man er gravid og føler seg feit og stygg, og hormonene raser.

Skrevet

Veldig trist å høre om historien din!! Skjønner godt du reagerte slik når du selv har opplevd hvor vanskelig dette er for den andre parten. Ser dette har satt dype spor i deg. Det er jo vanskelig å tolke noen ut fra det man skriver på nettet også. Følte ikke for å prate med sambo, så ville bare få det ut her.

Godt for deg at du kom deg ut av dette. Håper du har det bra der du er nå i livet! :o)

Hilsen HI

Skrevet

Skjønner deg kjempe godt jeg!! Hadde også blitt sjalu!! Og er jo ikke egentlig så rart! Der sitter du. Gravid, og oppblåst.. For man føler seg kanskje ikke like vell når man er gravid.. Ikke så rart det, kroppen går gjennom store forrandringer, og personlig blit jeg litt usikker når utseende forandrer seg. Ikke det att det bryr kjæresten min da, han syns jeg er flott som jeg er.! Men det er bare en middels trøst hvis jeg tar hani å se på andre.. Noe som egentlig ikke burde plaget meg så veldig.. Og han burde definitivt ringt!! Hadde blitt sur hvis jeg ikke hadde hørt noe! Man sitter tross alt hjemme med hans barn i magen, han burde ha huska på å ringe.. Får håpe han kom med sjokolade og blomster for å gjøre det godt igjen, det bruker hjelpe=) Hehe=) Blir alltid glad når man spiser sjokolade=)

Håper alt blir bra for dere=) Kanskje dere snart får satt av litt tid sammen?? Viktig å ta seg tid til hverandre før babyen kommer, for etter det blir det masse stress!=) Og masse kos da! =)

Lykke til=)

Skrevet

"men det som er saken er kanskje at jeg føler meg så ensom, pga at han jobber så masse, og at det ikke blir så mye tid til oss to. Jeg savner han så veldig. Vil ikke være sjalu, men sitter vel hjemme alene for mye og tenker. Han hadde masser av tid til å reise på den jobbgreia, men ikke så mye tid til meg. "

jeg synes du skal si til han at du ble lei deg for det klippet og lei deg for at han i tillegg ikke ringte. Så forteller du han at du føler deg litt ensom og at du skulle ønske dere hadde litt mer tid sammen. han har sikkert ikke lagt så mye i den telefonsamtalen som det du gjorde, så har han sikkert bare festet videre.

jeg hadde fortalt han at jeg ble lei meg fordi han ikke ringte og fordi han gav denm jenta en skikkelig klem. hvis du forteller det uten å anklage han for noe, men begrunner det med at du føler deg ensom i forholdet for tiden vil han nok forstå reaksjonen din.

Det verste du kan gjøre er å la han tro du er sjalu over en "filleting" i hans øyne. Da er du plutselig blitt "den sjalu, gravide samboeren" istedet for kjærsten... hvis du skjønner. beskylder man folk istedet for å forklare er det som regel en selv som kommer dårlig ut av situasjonen. Dette trenger ikke bli en stor sak mellom dere.

Jeg ville sagt det iallefall, orker ikke gå å tenke på slike ting som plager meg i forholdet. Lykke til:)

Skrevet

du hadde all grunn til å bli sjalu... forstår deg veldig godt jeg

Skrevet

tror nok jeg hadde kjent et snev av sjalusi her, selv om jeg stoler helt og holdent på gubben. Har nok ikke så mye å gjøre med graviditet og hormoner, hadde kjent det slik selv om jeg ikke var gravid..Det har noe å gjøre med at noen "tukler" på det som bare du skal tukle på, om du skjønner?? At venninner osv gir mannen min en klem, er helt ok. Men når det er alkohol med i bildet, blir liksom situasjonen litt annerledes likevel, av en eller annen merkelig grunn..

Hvorfor i himmelens navn sendte kollegaen til mannen din deg en filmklipp?? Når han vet at du satt hjemme alene? Skjedde det noe som han mente du tydeligvis burde vite om? Eller var det rett og slett ubetenksomt av han? Tror ikke jeg hadde satt pris på den filmklippen..

Og jeg skjønner godt at du ble redd når han ikke svarte på telefonen, siden det var avtalen. Har ingenting å gjøre med at du ikke stoler på han. Det handler rett og slett om at du var redd for om noe hadde skjedd han, det skjønner jeg godt..fantasien kan løpe løpsk med oss av og til..

Synes ikke det er selvmedlidende å tenke "stakkars gravide meg"..du følte deg nok ensom, siden du ikke ble med- ikke sant?? Er greitt nok at han reiser ut på byen, men jeg hadde ikke blitt særlig glad om gubben min hadde vært ute på byen flere helger på rad, men der er vi nok forskjellige..Er helt ok at han henger med venner, men det må i en travel hverdag være tid til bare oss to også..

Skrevet

åjoda....han hadde fått så det passa...hehe...

sjønner deg godt...eg hadde blitt sikkelig sjalu....for min sin del så føler eg meg mindre pen fortida,og små feit...og at min man da skulle sittet og klemt på en pen blondine langt vekke,på ett hotell og samtidig alkohol inni bilde,hadde eg blitt sjalu ja....

er sikkelig følsom og hormonell når eg går gravid,så da blir alt ekstra ille....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...