Gå til innhold

Hjemmelaget mat eller "ferdig-på-glass" ?


MÅNS m/lilleMarius

Anbefalte innlegg

Her går det helst i "ferdig greier".

Har store planer om å lage litt hjemmelagde pureeting snart også.

Må bare få kjøpt en ny blender som moser godt nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det i ferdiglaget. Altfor mange fordeler med de glassene, gitt! :) Veldig lettvint, smaker tydeligvis godt og inneholder alle næringsstoffer som lillemann trenger! Helsesøster mente det kunne være vanskelig å oppnå samme jerninnhold hvis en lager maten selv, derfor har jeg bare god samvittighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det litt go blanding;)

Hender jeg lager til snuppa samtidig som jeg lager middag og andre ganger er det bare mat hun ikke kan spise heelt ennå så da blir det glass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo du!Her går d bare i kjøpeglass...Hadde jo STOOOOOOOOOOOORE planer om å lage mat selv men;Jeg gidder rett og slett ikke ennå.Hun tuller ennå på natta å jeg er dødstrøtt for tia!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så heldig at jeg har en svigermor som synes det er veldig gøy å holde på på kjøkkenet, så hun lager:) Kjempe kjekkt...og man sparer masse penger på det. hun laga over 30 middager for 30 kroner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd meg 3 ganger på hj.laget, men han liker det ikke:( Satser på det blir enklere når han blir mer vant til å spise middag. Har egentlig nettopp fått opp appetitten på det.

Har testet ut både oppskrifter og min frie fantasi, men det hjalp ikke stort:) Syns nå min mat smakte bedre enn "favoritten" grønnsaker med kalkun, menmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten godtok han kun glass, alt annet ble kastet opp igjen ,-( Men så kjøpte jeg stavmikser og i tillegg tror jeg at han hadde utviklet smaksløkene til å forstå at middag er nam nam. Så nå lager jeg masse hjemmelaget og så bruker jeg glass når det er mest lettvint. I dag laget jeg noe som gikk ned på høykant, søtpotet, gulrot, kylling, timian og brokkoli. Spiste en STOR porsjon. Har også laget endel fruktmos, det blir jo så godt at far nesten spiser det opp. Favoritt her er pære, eple, mango med iblandet banan.

 

Jern får han jo også gjennom grøt og pålegg så bekymrer meg ikke over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...