Anerikke Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Snuppa mi blir 7 mnd om litt over en uke. Hun er ei stor og fin jente på noe over 8 kilo, og legger fint på seg. Hun spiser et middagsglass midt på dagen, og grøt til kvelds. Mm på morgenen, og til hvert måltid.Vann til maten. Men det er vel på tide å begynne med frokost snart? Og skal jeg da gi samme grøten som til kvelds, eller blir det kjedelig for henne? Syns hun virker litt lei grøt... Brød? Har ikke prøvd det før, men kanskje? Og hva med lunsj? Hva sier dere erfarne mødre? Hva gjør dere?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 nå er jeg kanskje så langt fra en erfaren mor som man kan komme, men drister meg til å svare likevel :-) Her så er snuppa litt over 7mnd og vi har nettopp startet med grøt til frokost. MM først og så grøt ca en times tid etter at hun har stått opp. Lunsjen består av et lite fruktbeger og mm Middag er et helt glass Og kvelds er full porsjon grøt Ettersom hun får maisgrøt til kvelds så begynte jeg med hvetegrøt til frokost, er jo greit å få introdusert gluten mens man fortsatt ammer. Men du kan jo også se om hun kanskje vil ha noe kneipp med leverpostei kanskje? Det er bare å prøve seg litt frem Lykke til :-)
Slettes Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Vanskelig å gi noen anbefaling, men kan fortelle hvordan vi gjør det: Klokkeslettene er rimelige faste, men med litt variasjoner.. Emil er forresten litt over 6 måneder.. Vi startet med grøt en gang om dagen for en og en halv måned siden (til frokost) og grøtmåltid to for tre uker siden og tredje måltidet er relativt nytt i dag.. Pupp til frokost kl 7 Pupp og grøt mellom 9-10 Pupp en gang mellom 12-13 Pupp og litt grønsaksmos kl 16 Pupp og grøt kl 18.30-19 Pupp kl 20.30 Nå skal det sies at han er VELDIG matglad og har ikke virket misfornøy med noe av det nye vi har innført..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå