Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 og noe går i stykker, hvem betaler for det da? Feks at man leier ei leilighet med kjøleskap og kjøleskapet ryker. Hvem kjøper nytt kjøleskap? Jeg leier møblert og hadde alt av møbler og inventar, men huseierne så helst at jeg ikke tok med meg noe. Nå ser det ut til at oppvaskmaskinen har klikka og da lurer jeg på om jeg eller dem skal skaffe ny? Jeg hadde helt ny oppvaskmaskin, men solgte den da jeg ikke hadde noen plasser å gjøre av den da jeg flytta hit. Hva skjer nå liksom?
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Da skal huseier betale rep. evt kjøpe ny,mener jeg.
Labbetøs Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Hvis det står i kontrakten at det skal være med så skal de reparere eller kjøpe nye.
Labbetøs Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Oppvaskmaskin er vel for så vidt ikke noe som "må" være inkludert når man leier ut møbelert da, så det er mulig det ikke gjelder da.
To trollunger + en spire Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg mener det er utleier sin plikt å holde kjøleskap, komfyr og oppvaskmaskin i orden. Hvis den har ryke er det jo enten reklamasjon eller rett og slett tid for en ny. Dette er utgifter en utleier må regne med. Strengt tatt kan han jo si at du ikke trenger den, men at den er der er vel en av grunnene til at du ønsker å bo der. Ta det opp med utleier!
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 hvis det er deres maskin, dvs de som eier den og leier ut en fullt møblert leil, synes jeg all sånn normal slitasje er deres "problem" dvs de skal kjøpe ny.. slår dere i stykker maskina/mister en tung ting på så den går i stykker er det dere som må erstatte synes jeg. er vel derfor jeg helst vil leie/leie ut umøblert.. slipper man slike problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå