Gå til innhold

For mye fokus på vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns vi skal slutte å fokusere på hvor mye vi har gått opp i vekt. Kjenner jeg blir sliten av alt snakket og fokuseringen. SPIS VARIERT, kroppen tar det den trenger. Noen legger på seg mer enn andre, det er da ingen konkurranse å legge på seg minst?! All denne kroppsfikseringa er ikke bra, dere er gravide, at dere legger på dere er bare et tegn på at babyen vokser.

Leste at det er noen som bekymrer seg for hvordan babyen kan ta skade av at dere blir sinte. Hva med at barnet kan ta skade av at dere stresser med vekta??!

Ikke ta dette ille opp, jeg syns bare vi skal nyte at vi faktisk har LOV og det er sunt at vi går opp i vekt (sier ikke at man skal gå ut å spise junk og kaste i seg sjokolade og chips)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode råd det med å spise variert - og klart vi skal gå noe opp i vekt. Men jeg tror likevel det er bra å ha noe å måle seg mot for å få en antydning på om man er helt utenfor skjema. Forrige gang jeg gikk gravid la jeg på meg mange unødvendige kilo som gjorde at jeg slet ganske tidlig i svangerskapet med ryggplager.

Skrevet

Helt enig med deg :o)

Forrige svangerskap gjorde jeg alt "riktig". Gikk opp perfekt i vekt....helt til de siste ukene, for da sa det *pang*. Kroppen min ble spreng full av vann og det var svært vondt. Det at jeg da gikk opp ca 12 kg(i tillegg til mine 8 fra før) "over natten", har ikke noe å si for hva jeg spiste eller drakk... Jeg kunne heller ikke sammenlikne meg med andre og dems vekt(da ville jeg blitt deprimert).

Hvis man spiser og drikker normalt. Ja, ta seg en sjokolade i ny og ne, så skal man ikke tenke for mye på vekta. Slapp av og kos dere med svangerskapet. Vekta får vi ta når babyen er født og ammminga ferdig ;o)

Skrevet

Er enig med at det er for mye fokus på vekt blandt oss gravide og kvinner generelt. Og min JM sa at hun ikke ville veie meg for hun mente jeg stresset for mye med det alerede. Dermed blir det er vektløst svangerskap. Når det er sagt så er jeg ganske rund fra før (har lagt utrolig mye på med de siste 2år) og har litt lett for å ty til det usunne (bor på en byggeplass nå og det blir mat etter tømmerfolka er ferdige for dagen, og det sent) og når jeg er sliten og mangler energi så kommer godistrangen:( Prøver så godt jeg kan de dagene jeg er sånn noenlunde oppegående

Skrevet

HI her

Godt å høre jeg ikke er alene om å være litt lei vekta. Jeg mener ikke at man ikke skal tenke litt over hva man putter i seg, for det har jo litt å si. Men jeg spiser variert, og tar meg litt godis en gang i blant (ganske ofte da...)

Er ikke så ofte vi er gravide, da kan vi ta litt"fri" fra vekta! ;)

Ha en fortsatt fin uke, snart helg.. nammm...hehe

Skrevet

Bra innlegg!

Blir alltid litt lei meg når det kommer sånne "hvor mye er det nå jenter?!?" -innlegg, og alle som har lagt på seg normalt synes det er for mye, og de som ikke har lagt på seg noe i det hele tatt nesten signerer med masse smilefjes.

Sist jeg var hos jordmor utbrøt hun, "å nei så fin du har blitt" og hun trengte ikke veie meg. "Du ser så fin ut at".

Da blei jeg kjempeglad!

Har nemlig lagt på meg 9 kg og er i uke 24.. virker som om det er mer enn alle andre her inne.

Så jordmor made my day kan en godt si:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...