LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Kan dere gi meg noen av stedsnavna fra serien? Jeg sitter her å grubler, og har bøkene på utlån.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2007 Gode forslag, men jeg tenker på den bygda dem dro til litt lengre inn i fjorden. Ikke gårdsnavn, og ikke byen. Men dem hadde ei litt større bygd...pokkers teflonhjerne.
Temmelig hemmelig Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 stornes, innstad, grannvold, stortind, oppstad, kvannes
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2007 Mmmm! Var det noe sted som het noe med Rendal, Rindalen, Rendalen el.?
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 Det er et sted som heter Rinndalen i nærheten av der historien utspiller seg iallefall, men jeg husker ikke
Mamman til AM&JS Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 Kan ikke dere som har lest denne serien...fortelle meg litt hva som skjedde...fikk ikke lest mer enn de 10 første bøkene.. Om Håvard..og Mali (var det vel hun het..hmz) og hun datteren der som bygde seg hus rett ved moren...hun dro til USA (mali) assa..etc..det er det jeg husker..hehe..Men ble nå nyskjerrig for hva som skjedde videre..Tror Håvard døde...
.nn. Skrevet 30. oktober 2007 #9 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg holder på å lese serien no. Dattera som bygde hus i nærheten, på Knausen, hette Ruth, ho tok sitt liv etter å ha levd i ett voldelig ekteskap med predikanten Samuel ,ho tok foresten livet av han samtidig , de fikk en datter som de døpte Maria ett eller annet men kalte marilena. Marilena flytta til Sivert (ruths bror) og hans kone (og søster) Thorild,de fikk 1 sønn Johannes før de oppdaga at de var søsken. Håvard er ikke død enda so det vet jeg ingenting om, han er iallefall lykkelig gift med Mali og de fikk 2 barn sammen Ruth og Dorbet, men Mali var gift med Johan, han er død, han er far til Oja som er gift med Herborg. Første gutten til Mali Sivert er sønn av tateren Jo (han er pappaen til Thorild også). Mali var til USA å solgte bildevevene sine. Resten må jeg lese, det er en super bra serie )
Mamman til AM&JS Skrevet 30. oktober 2007 #10 Skrevet 30. oktober 2007 Hei!! Har faktisk fått med meg mesteparten av det du sier der...hvilken bok holder du på med?? Har liksom bare aldri fått blitt ferdig med den serien der... Kanskje jeg må starte pån igjen! Ble veldig nyskjerrig nå ja..
.nn. Skrevet 30. oktober 2007 #11 Skrevet 30. oktober 2007 Hei. Jeg holder på med bok nr 20. Å ja jeg anbefaler deg virkelig å begynne å på igjen, den er soooo bra. Akkurat i denne boka handler det om livet på Stornes der Dorbet venter barn (hun giftet seg med Ola på en storgård i nabolaget) pluss at hun brodere bunader som skal til USA. Sivert (han sa ifra seg odelen) og Thorild har tatt over Knausen huset etter å ha budd veldig lenge vekke fra Stornes,han vart bitter på moren når sannheten om hans opphav kom frem, men har tilgitt henne nå. Oja og Herborg bor på Stornes sammen med sin datter Mali. Det er bare å lete frem serien å starte lesingen, du vil ikke angre ;o)
Bananikakao'n Skrevet 30. oktober 2007 #13 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har lest hele serien og den er kjempebra=) Trist den slutter, men sånn er det bare... Og teit slutt, hehe.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 30. oktober 2007 Rindal ja! Den jeg tenkte på! Takk alle! :-)
Rumpleteazer Skrevet 30. oktober 2007 #17 Skrevet 30. oktober 2007 fyttirakkeren som jeg gråt da jeg leste om da hun tok livet sitt, skikkelig inne i boken
Libido- Skrevet 30. oktober 2007 #18 Skrevet 30. oktober 2007 Gården heter stornes. Det ligger ved kvanne på nordmøre. Ikke langt fra Surnadal og Rindal
Cat.68 Skrevet 31. oktober 2007 #19 Skrevet 31. oktober 2007 Kjempebra serie!!!! En annen serie som jeg kanskje syntes var sneppet enda bedre var "livets døtre" Nå holder jeg på med "I krig og kjærlighet" "Sønnavind" og "Odelsjenta" Jeg har også lest serien "Barn av stormen", en serie jeg også varmt kan anbefale. Bokavhengig jeg???? Nææææ, hehehe;o))
LadyLuck & Skrevet 31. oktober 2007 #20 Skrevet 31. oktober 2007 når vi er inne på denne typen bøker, år kommer neste bok om Inga Torfinnsdatter ?
MammaTil2 Skrevet 31. oktober 2007 #21 Skrevet 31. oktober 2007 Er du derfra? Siden du er lokalkjent i området. Ikke så mange andre grunner til å vite om stedsnavn mellom Stangvik og Rindalsskogen ;-) Jeg er nordmøring selv.
Libido- Skrevet 31. oktober 2007 #22 Skrevet 31. oktober 2007 Oppvokst på Tingvoll. Ungdomskjæreste fra Surnadal.... =)
MammaTil2 Skrevet 31. oktober 2007 #23 Skrevet 31. oktober 2007 Det forklarer hvorfor jeg ikke kjente deg igjen fra bildene. Jeg er en del gamlere enn deg, så jeg hadde nok flyttet hjemmefra når du begynte å være i Surnadal. Ble bare litt nyskjerrig, sjø :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå