MissAntrop Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 som ikke begynte å rulle før hun var 5 mnd. Som nå er 7 mnd og ikke ruller mage-rygg eller reiser seg opp (hun sitter riktignok da..)?? Det virker som om når slike spørsmål blir stilt her inne så begynner de å rulle når de er en 7-8 uker, kryper når de er 3 mnd og går når de er 7 mnd.. Blir litt lei meg - er det jeg som har en sent motorisk utviklet jente eller er det de andre som er spesielt tidlige? Og er det sånn at jo tidligere de starter jo oftere svarer man på slike tråder??
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Camilla begynte ikke å rulle skikkelig fra rygg til mage før hun var 6 1/2 mnd hun :-) Hun klarer ikke sitte stødig alene, men er på full fart opp på alle fire om dagen. Her inne så hører man vel oftest om dem som kanskje er i tidligste laget. Føler ikke at snuppa er nevneverdig sein motorisk. Hun er ei oppvakt og våken jente. Så våre jenter er nok ganske like, og med bare en dag eller to mellom dem så tror jeg nok de er helt i rute :-)
Minesmå:)+en til! Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Slapp av... PLUTSELIG kommer alt på en gang! Min var sein med å rulle og ålte seg ikke før han var 9-10 mnd. Så skjedde det noe, han knakk en kode liksom=) På noen få dager reiste han seg selv, begynte å krype å gikk stødig på 11mnd dagen! Så plutselig har han tatt alle di andre igjen og vel så det! Husker jeg også var lei meg...men ikke tenk på det! det kommer når det kommer. Men jeg vet hvordan du har det!
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Min gutt begynte ikke å rulle før han var 7-8 mnd. Han er nå 10 mnd og satte seg opp for første gang i dag.
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg husker faktisk ikke når jr begynnte å rulle eller reise seg. Syns ikke det er så nøye jeg. Så lenge du vet at jenta di er frisk så er alt bra. Det er veldig stor forskjell på når barna starter å gjøre ting, og alt (så sant de er friske ja) er normalt. La jenta di leke seg og utforske verden i sitt tempo, hun er sikkert helt fin Ikke fokuser på det andre barn kan. Dersom du skal ha flere barn kommer du til å legge merke til at de ikke utvikler seg i samme tempo som jenta di gjør nå. Ingen er like. P.S Det er mange barn som aldri kryper og jr brukte veeeeldig lang tid på å lære seg å snu seg over på magen når han lå på ryggen selv om han greidde mye annet rart.
MissAntrop Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2007 Tusen takk for beroligende svar! Hun er også oppvåkt, nysgjerrig og utforskende så jeg tror ikke det er noe galt med henne. Men jeg er jo veeeeldig utålmodig når jeg leser historier her inne..
nikita_og verdens2nydeligste Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 Gjennomsnittsalderen når de begynner å gå er faktisk 14mnd! Og iflg fysioterapeut'n vår så er de flinkere til å gå når de begynner litt senere, og ikke er 9-10 mnd for de detter mye oftere og mer ustø.. Tror ikke man skal henge seg opp i hva andre babyer kan og ikke,så lenge de utvikler seg så er det jo bra! Jeg har selv to forskjellige barn ser det ut til hittil.. en tidlig ute og en mer bedagelig liten frøken...men begge innenfor det normale
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 det er nok bare det at de fleste som svarer på slikt eller skriver innlegg om sånnt her er de som har barn som er tidlige, og naturlig nok er de stolte av det. de som har barne som er "normalt sene" eller sene, skriker vel ikke så veldig høyt om det da de gjerne er litt usikre eller leie som deg:) hun er ivertfall ikke unormalt sen, det er ganske mye som er normalt selv om det ikke er helt på gjennomsnittet!
MissAntrop Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 31. oktober 2007 Ja, var det jeg tenkte også. Jeg svarer ikke noe særlig på slike innlegg når jeg ser hvor tidlig ute de andre er, da virker jo min jente som ei sinke Men hun er tipp topp, det ser jeg jo. Kanskje likner hun på mamman sin som aldri krabba og som ikke begynte å gå før hun var to år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå