*Lissi* Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Ikke ute etter å starte en lang diskusjon om biomødre som prøver å tyne sine ekser for mest mulig penger.............slik at det er sagt:-) Saken er at jeg fikk invilget økt bidrag for en stund siden. Nå har min eks. klaget inn vedtaket og fått medhold. Irriterer meg skikkelig fordi; Jeg mener det er usansynlig å jobbe i byggebransjen og tjene 127 000....når han for to år siden tjente over 500 000. De er tre som "jobber sammen", men står med hver sitt firma. (fakturer hverandre) Også NAV har satt spørsmål ved at han tjener så lite. Samtidig har han sagt til både meg og sambo at det ikke er noe problem å jobbe svart..... Synes hele saken er helt merkelig.
velger nick en annen dag Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg har opplevd dette. Det er slik at så lenge den som skal betale bidrag er selvstendig næringsdrivende så kan vedkommende ordne seg slik. Jeg har snakket med NAV og TI og det er ikke stort de kan gjøre. Har selv en eks som tjener ca 700 000 i året,men så lenge han driver firma selv og får faktura tilsendt til seg selv så kan han bare la være å betale. Når de pålegger trekk av lønn så er jo det også til han selv,og da er det jo ikke mulig å få gjennomført det. Så her kommer det ikke noe bidrag,og det er ikke noe man kan gjøre.
*Lissi* Skrevet 4. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2007 Blir så sint! Nå må jeg tilbakebetale nesten 10 000,. til han. (som han har betalt for mye) Ikke rettferdig. I 2005 tjente han over 600 000,- Betalte da 2000,- i bidrag, og bidrog aldri utover det. Nektet også å ha barna i 6 mnd.... Er uansett ikke noe jeg kan gjøre, og det irriterer meg.
Hannemor Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Har også hatt det slik i alle år. Far sa opp jobben sin for å slippe bidrag, og skulle starte for seg selv. Jobbet svart i alle år. Har aldri betalt ei krone. Men når barna flyttet til han i sommer skal jeg love deg han var rask med å søke bidrag selv. Enda han overfor TI og Barnevernet har gitt uttrykk for at han er i mot hele bidragsordningen. Og at han ikke vil betale meg slik at jeg kan feste og drikke. Nå bor barna hos han, og jeg får endelig pengene han skylder meg. Men nå uten at det går til barna.
*Lissi* Skrevet 5. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2007 Men, er ikke den som er bidragspliktig pålagt å si ifra om inntekten endrer seg? Har liksom aldri vert aktuelt for min eks å etterbetale meg for å ha betalt for lite...
Hannemor Skrevet 5. november 2007 #6 Skrevet 5. november 2007 Nei, de er ikke pålagt å melde fra. Så om du vet at han går opp i lønn, må du søke på nytt. Men om han har levert inn riktig inntekt når TI har beregnet bidrag, så kan jeg ikke skjønne at du skal betale tilbake. For det er hans ansvar og sende det inn, når de ber om det.
*Lissi* Skrevet 6. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. november 2007 Nei, det kan du si. Han klagde på vedtaket, og fikk medhold (6 mnd. senere) Fikk ny saksbehandler, men nå er vedtaket endelig da. Lei hele saken.
alfaalfaalfaalfa Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Dette er jo veldig urimelig!! Jeg forstår ikke at det er mulig, eller at faren ikke har moralske sperrer. Du kan da vel ikke gi deg på dette her??
*Lissi* Skrevet 7. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. november 2007 Nei, har ikke lyst til det, men hva kan jeg gjøre? Nav kan ikke hjelpe meg, og jeg har ingen beviser. Hun jeg snakket med, fortalte de avogtil hadde vært borti slike saker....men de klart ikke ta snylterne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå