Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Får panikk når jeg ser alt som må pakkes! Hvordan pakker man best mulig slik at ikke noe blir ødelagt,og hva pakker man hva i??
Eat sardines and die Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 1. Tunge ting i små kasser, lette ting i store kasser. Ellers kan man får en solid overraskelse når man prøver å løfte. 2. Jeg bruker alltid håndduker, duker og sengetrekk til å pakke rundt glass. Slipper så mye rot med papir eller plast. 3. Nummerer alle kasser og skriv innhold. Mye lettere å plassere de riktig der man skal pakke ut.
Sessa ruger igjen... Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Bruk store papirposer eller de blå ikea posene til rask... sånn som alle plastbokser og sånn i kjøkkenskapene. De er ofte litt vanskelige å pakke godt i esker. Samle alle viktige papirer og andre ting som ikke bør bli borte i en mappe, som du legger i veska di. Pakk en bag (evt. fler) med klær og andre ting du trenger de første dagene til du har fått litt oversikt i det nye huset så du slipper lete huset rundt etter rene sokker.
MissAntrop Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg skriver lapper på alle eskene om hva som er i de - detaljert. Også pakker jeg dyner, tepper og event klær i sorte søppelsekker og bruker støvsugeren til å vakumere med. Helt genialt - det tar jo så liten plass og blir helt kompakt
M@mm@ til mine barn Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 Enig med Eat sardines and die, og sett alle like kasser oppå hverandre i bilen så får du plass til mer. Men oppi eskene så dytter jeg i myke ting som bamser o.l. Da blir tingene stabilisert. Alt mykt i sekker til å støtte inne i bilen.
It's all about me Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg drar alltid på nille og kjøper silkepapir som de har under disken der. Halvere pakketiden av skjøre ting.
rødhette* Skrevet 30. oktober 2007 #9 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg pleier også å pakke "må ha"-esker, og vanlige esker.. Altså f.eks. en tallerken per familiemedlem, et bestikksett per familiemedlem og ett glass per familiemedlem, så man har noe til å bruke med én gang før man får åpnet eskene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå