Gå til innhold

Hvor lenge gir dere barna deres kun melk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 11 uker....og jeg lurer på hvor lenge det er vanlig å kun gi babyen melk? (hun får mme)

Er det noen som gir babyen kokt vann i tillegg til melka??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare gitt melk frem til denne uka, men har begynt å prøvesmake grøt nå.

Vann har jeg bare gitt et par ganger.

Gutten min er 4,5 mnd.

Skrevet

Min var 6 mnd da jeg ga han noe annet enn melk men jeg ammer og jeg lurer på om det er mest vanlig med 4 mnd når en gir mme, mener jeg har hørt det

Skrevet

Skal ikke begynne med grøt før en er 6 mnd har jeg hørt.......men skader vel ikke å begynne med smaksprøver litt før sikkert=)

Skrevet

Jeg gir også bare mme, etter at jeg mistet melken da snuppa var 10-12 uker. Begynte å gi henne litt vann da hun var litt over 3 mnd, begynte så smått med grøt da hun var 3 og en halv mnd. Nå er hun 4 mnd og får en porsjon grøt på morningen og begynte faktisk med litt sviskepure i dag. Det sies at tarmene ikke er modne for slik mat før barnet er bortimot 4 mnd, så tror du burde vente litt til:) Men vann kan du gi nå!

Skrevet

Babyer kan sikkert bli tørste de å....så skader ikke å gi dem litt vann sikkert=)

Skrevet

Nei, skadelig er det så desidert ikke med vann:) Sett i gang og prøv du:) Det sies jo at vi burde venne de til smaken av vann...jeg har det med å glemme å gi vann foreløpig jeg da...får skjerpe meg;)

Skrevet

Da skal vi begynne med det fra i morgen vi også=)

Er ikke dumt å venne dem til det nei.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...