Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg fødte verdens nydeligste datter for 6 dager siden...veldig fin fødselsopplevelse, MEN: Jordmora sa at jeg ikke trengte å sy, fordi det kun ver rifter der...."flott", tenkte jeg...men dette var slettes ikke så flott! Disse såkalte "riftene" er på innsiden av di indre kjønnsleppene, på hver side av urinrøret, og er ca 1,5 cm i diameter hver (kjøttsår!!!)...ser ut som om noen har tatt et jafs liksom...:/ Problemet er da å tisse....det svir så intenst at jeg rett å slett ikke klarer å tisse!! jeg må tømme urinblæren hver 4 time med kateter... å spm er da: har noen erfaringer med rifter etter fødsel, som kan fortelle meg når dere tror disse vil gro??? jeg begynte med sånn "sittebad" med medisinsk grønnsåpe igår....dette skal jeg gjøre 1 gang pr dag...
wirre;o) Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 ehh..jeg veit det høres ekkelt ut.. men jeg hadde en skikkelig rift som det tok litt tid før grodde skikkelig.. kanskje to uker eller så.., og når jeg måtte tisse gikk jeg i dusjen, skrudde på vannet og sto der å tisset og skylte med lunkent vann samtidig.. vet det er ekkelt, men det funket iallefall. det var forresten jm på ullevål som sa det...
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 det var det jeg fikk beskjed om å prøve på, men ikke f*** om det funker:/ er DRITvondt!! er liksom ikke bare sånn at det svir litt bare for å ha det sagt sånn at ikke folk tror jeg er pysete her:) Det er mer en sånn brennede, jævlig følelse:/ men takk for svar likevel! HI
Alba44 Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Huff ja, jeg også hadde en rift som gjorde at det svei skikkelig, men det gikk over ganske raskt. Husker ikke helt, men 1-2 uker kanskje? Nå er det snart 5 mnd siden fødsel, og alt har vært bra lenge. Så; du må bare være litt mer tålmodig
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg hadde en rift som ble sydd jeg nettopp på grunn av at da skulle det svi mindre. Vet ikke om det hjalp for svidde alikevel, men det gir seg hvertfall.
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 jeg hadde masse slike rifter, jeg passet på å tømme vann over når jeg tissa og ellers så grodde det på rundt en uke tror jeg, i allefall såpass at det ikke sved lengre:)
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 åh en viktig ting, IKKE skyll med varmt eller lunka vann når du tisser, da bare svir det mere, bruk nærmest kaldt vann:)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2007 #8 Skrevet 30. oktober 2007 Hadde også slike rifter som ble sydd for at det skulle svi mindre. Jeg brukte xylocain bedøvelse gele på sprøyte i 8 dg før jeg klarte å tisse uten. Vet ikke om den kan brukes når du ikke har sydd, men ville hørt med legen. den funket veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå