Gå til innhold

Er dere flinke til å spise fisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke jeg. :( Er veldig glad i det, men blir liksom aldri til at jeg lager det.. Spiser makrell i tomat på brødskiva av og til, og tar møllers dobbel hver dag, men det er vel langt i fra godt nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei er nok ikke det...så jeg har begynt å ta omega3(halv dose) ved siden av møllers tran(full dose)..hørt at fisk er det beste for nurket nå i siste trimester.

:o)

Skrevet

Tja..spiser vel fisk to ganger i uka. Lillegutt på 19 mnd er veldig glad i det. Særlig stekt fisk, fiskepinner og fiskeboller, så det går en del i det.

Men er ikke så flink til å lage middagsretter med fersk fisk i. Har en plan om å bli det.

Kom gjerne med tips! :o)

Skrevet

Man trenger da vel ikke å spise omega-3 OG ta tran? Det er jo omega-3 i begge preparatene. Enten eller sier nå jeg, og tar heller større dose omega-3 for sterke og friskere barn:-)

Skrevet

prøver så godt jeg kan å ha fiskemat 2 ganger i uka, selv er jeg veldig gla i fisk, mens sambo kun spiser et par varianter av fisk! dermed blir det til at jeg ikke gidder lage det bare til meg selv!=/

når det først blir fiskemat så er det enten saltfisk, fiskegrateng, kokt laks, fiskeboller eller fylt torsk det går i=)

Skrevet

Hva med:

* ovnsbakt laks med wokede grønnsaker og pasta til

* pestobakt torsk på en seng av grønnsaker

* god gammeldags seibiff vendt i mel, med stekt løk til, og en klatt rømme/kesam til

* tunfisk i olje på brødskiva, med sitronpepper på

mmmm...!

Dette er enkle retter å lage så lenge man har fisk til rådighet. Det beste er jo fersk, men det er jo ikke alltid man får tak i det, så frossen funker bra også:-)

Skrevet

Noe som høres veldig rart ut, men som er helt utrolig godt er å pakke inn gourmettorsk (sånne fileter i frysedisken) i spekeskinke. Så legger man den i en ildfast form med litt olje i i stekeovnen, oppå et lag poteter (som man har skåret i skiver). Kan gjerne ha litt hvitløk og soltørkede tomater rundt også. Lager seg selv og blir et skikkelig gourmetmåltid. Sambo som har introdusert det for meg. Marinerte laksefiletet med søtpoteter og makrell med poteter, rømme og smelta smør er også en vinner.. Åå, nå fikk jeg lyst på fisk.. Hehe.. MÅ bli flinkere. ;)

Skrevet

Spiser fisk 2-3 ganger i uken. Er mer glad i fisk enn i kjøtt både jeg og samboer. :-) Kjøtt kansje 1-2 ganger og vegetar resten.

Skrevet

har aldri spist fisk i mitt liv...og ikke grønnsaker....og legen er like overasket bestandig over at jeg aldri ser ut til å mangle vitaminer av noe slag.spiser nesten bare grovbrød md ost.lite kjøtt.bare litt biff iblandt.ikke kylling.ikke gris.aldri smør på maten og lite i matlaging.poteter,pasta og ris går ned da.

heldighvis har jeg en mann som er altetende.og mine barn elsker både fisk og grønnsaker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...