Gå til innhold

Hjelp! Leger/sykepleiere her? ang.antibiotika

Anbefalte innlegg

Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Hei.

Jeg er virkelig usikker på på om jeg kan bruke Amoxillin? Jeg har plagdes i over en mnd med UVI, det vises kun på urinprøvene som er blitt dyrket. Det svir konstant, og noen netter får jeg ikke sove. Det er også blitt lite med sex pga smertene. I løpet av denne mnd har jeg gått på selexid og amoxillin.Noen leger sier at det går helt fint å ta amoxillin,mens andre blir skikkelig overrasket over at jeg fikk denne antibiotikaen. Nå er problemet at fastlegen har gitt meg en ny resept på amoxillin.. Er fryktelig usikker på om det er trygt for barnet?? Noen som vet, eller som kan være så snill og sjekke det på noen vis? Er redd for at barnet skal bli skadet pga at jeg tok medisin..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i følge felleskatalogen står det:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Overgang i morsmelk: Går i liten grad over. Det er lite sannsynlig at barn som ammes kan få skadelige effekter, selv om risiko for påvirkning av tarm- og munnfloraen hos barnet ikke kan utelukkes. Små mengder av virkestoffet i morsmelken kan gi økt risiko for sensibilisering

Skrevet

Ifølge felleskatalogen viser lang klinisk erfaring liten risiko for forandring i svangerskapsforløpet.

Skrevet

Ok takk skal dere ha :) Da henter jeg ut resepten idag da.. =) Rart at noen leger mener amoxillin er farlig..

Skrevet

Er du sikker på at legene ble overrasket fordi de mener den er skadelig? Noen leger har jo helt forskjellig syn på hva som hjelper mot langvarig UVI, kanskje det var dette de mente?

Men som de sier over her, det er relativt ufarlig:)

Skrevet

Jeg trur det.. De sa noe sånt som: "Fikk du Amoxillin? Vet fastlegen din at du er gravid?" Var legevakta som har reagert slik de gangene jeg har vært innom der..

Uansett meget bra at de er ufarlige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...