Gå til innhold

Lurer på å ta silikon.. noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir ikke enda da. Skal ha enda et barn med tiden, og vil ikke ha silikon når jeg ammer. Men jeg vurderer å ta det etterhvert. Skal ha denne tiden å bestemme meg på, og vurdre/tenke over det, så vil bare forberede meg litt...

Hva er mest anbefalt å legge inn (silikon/saltvann), og hvorfor?

Hva er ca-pris?

Hvor lang tid går det til man må bytte ut implantene med nye?

Andre ting bør jeg tenke over før jeg bestemmer meg?

Ønsker gjerne svar fra folk som allerede har det, som har erfaring og råd å gi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg opererte inn silikon i 2002 :)

runde silikonproteser anbefales pga mest naturlig utseende og mindre risiko for kapsling (hardt arrvev rundt protesen)

koster ca 27000

implantatene skal vare evig, men byttes ved behov.

jeg angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det! hadde en a cup og nå er jeg en god b cup :) la inn 275 gram i hver pupp.

man skal jo vurdere risikoer ved narkose, selve operasjonen og evt komplikasjoner før ethvert inngrep da!

er ganske så vondt i 1 uke, kan ikke bære osv den tiden. tok vel 2 uker før jeg var heeelt meg selv igjen!

Skrevet

Signerer mortilseb her. La inn 300 gr for snart to år siden og angrer heller ikke et sekund.

Skrevet

Men må man ikke bytte ut disse etter en viss tid? Kunne tenkt meg det,men når jeg vet at man da må igjennom flere oprasjoner så tørr jeg ikke,hadde det vært den ene gangen så kanskje,får heller leve med små pupper.

Skrevet

Det anbefales vel at protesene byttes etter 10 -15 år. Det er en relativ grei oprasjon,men det er jo alltid en hvis risk,men den var jeg villig til å ta.

Skrevet

trenger ikke byttes ut!! selvfølgelig kan det skje at man må det.. men protesene som blir operert inn nå er ment til å vare livet ut!!:) jeg skal snart gjøre det selv.. har fått dato og greier.!! må si jeg gruer meg veldig til selve operasjonen men tror det er verdt det så lenge det ikke blir noen komplikasjoner!!!

Skrevet

ja om man kan ha dem livet ut og unngår komplikasjoner,men jeg trodde man måtte bytte dem ut og det var snakk om etter 6-9 år og da blir det jo noen ganger under kniven for og bytte ut,men det er jo noen år siden jeg hørte det,så mulig det er oppfunnet noe nytt nå.

Skrevet

Jeg skal ta i januar/februar å har satt meg ganske godt inn i dette. Skal ta det på Fornebuklinikken i Oslo pga de er eneste klinikk i Norge som har garanti!

Der blir du ikke lagt i narkose, men får sovetabletter og lokalbedøvlse slik at du sover naturlig. (andre tar kun lokal du er våken hele tiden).

De anbefaler silicon for dette blir mest naturlig og gir minst komplikasjoner. De nye som de setter inn nå er ment å vare livet ut så du slipper å bytte med mindre det oppstår komplikasjoner.

Anbefaler at du går inn på fornebuklinikken.no for å lese mer. der står alt detaljert.

Skrevet

tusen takk for alle svar, jeg får gå inn på den siden i morgen når jg har bedre tid. men hvordan er det for dere som har gått gjennom et svangerskap/amming nå i ettertid, blir ikke brystene veldig tunge med silikon og melk, og blir hengete? for jeg har vurdert å ta silikon nå etter førstemann, men er jo synd om man må gjennom ny operasjon etterpå hvis de blir henge-silikon-pupper? jeg bare spør jeg, siden jg kan ikke mye om dette :o)

Skrevet

jeg hadde dessverre bare et velfungerende bryst (tipper pga kuttet melkegang - operererte inn innlegget rundt brystvorten) så jeg måtte supplere med mme fra starten av - han var og er en meget glupsk og sulten gutt! puppene mine ser fortsatt flotte ut og henger ei :)

Skrevet

Jeg har de såkalte gamle silkonprotesene som må byttes ut.

Noe jeg virkelig gleder meg til.

Mine har kapslet seg, så jeg sjekket de hos legen for noen år siden.

Jeg ble anbefalt å vente med å bytte de ut til jeg var ferdig med å få barn. Dette fordi at kroppen/puppene forandrer seg under et svangerskap.

Mine ble ikke hengete etter nr. 1, men nå fikk jeg ikke nok melk og kunne derfor ikke fullamme. Ammet kun delvis i ca. 5 mnd., så det har sikkert en innvirkning det også. Men noe slappere har puppene blitt alikevel. Så hvis jeg var deg, så ville jeg ha ventet;)

Skrevet

Ja, kommer til å vente, vil gjerne fullamme det første halvåret, og når det er en risiko for mindre melk er det jo lurest å vente når jeg vet vi skal ha en til. Men hva betyr d at de har kapslet seg, hva har skjedd?

Skrevet

Kopierte litt for deg slik at du kan lese info om kapsling:

Hard kapsel

"Alle danner en ”kapsel” (en bindevevshinne) rundt protesen. Hos noen (i følge internasjonal litteratur, 2-5%), vil denne kapselen ”pakke” protesen slik at brystet føles unaturlig fast. Dette er ikke farlig, men er en kjedelig kosmetisk komplikasjon. I sjeldne tilfeller kan brystet bli ubehagelig og fasongen unaturlig. Vi vet ikke sikkert årsaken til at dette skjer og vi har heller ingen ting som kan gi oss en pekepinn om hvem som evt. får dette problemet. Vi tror at stor aktivitet den første tiden etter operasjonen er uheldig (6 uker). Unntaksvis blir brystene så harde at det er nødvendig med ny operasjon.

Colosseumklinikken gjør alle nødvendige korrigeringer gratis i inntil ett år etter operasjonen. Men selv etter en slik reoperasjon har man ingen garanti for at brystet forblir helt mykt for all fremtid. Man har lite å vinne på en ny operasjon hvis ikke kapselen ødelegger brystets fasong eller man har ubehag."

Når det gjelder ammingen, så var det ikke protesene sin feil at jeg ikke fikk nok melk. Hos meg kuttet de ikke melkegangen under operasjonen, da jeg har snittet på undersiden av puppen og ikke rundt brystvorten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...