Gå til innhold

Vært hos legen i dag, 100 % sykemeldt :-( Risikosvangerskap.....!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 25+5 i dag og har vært veldig plaget med svimmelhet,kvalme, vondt i magen/ryggen. Mye kynnere som er vonde når jeg går oppe.

Fikk en ekstra kontroll i dag får å måle blodtrykk og sjekke urin +++

Alt var fint, blodtrykk på 120/60.........De hadde fått nytt UL apparat så jeg fikk sett den lille da, kjempegøy, alt bra der :-D

En dag på jobb så ligger jeg rett ut, klarer ikke å fungere normalt hjemme.

Var hos kiropraktor etter legebesøket, har laserbehandlig hver uke pga bekken plager.

Han mente blodtrykket var litt lavt og at det var derfor jeg var så svimmel. Tipset om magnesium,så det har jeg kjøpt.

Men hun ville at jeg skulle være sykemeldt 100 %, at det nå var et risikosvangerskap siden disse kynnerene jeg har kan utvikle seg videre.

Uff, jeg vil ikke føde for tidlig..... :-(

Så nå må jeg ta det med ro og lytte til kroppen min, ikke alltid så lett når den samvittigheten er der. Men har en veldig forståelsefull sjef heldigvis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God bedring! Ta vare på deg selv og lytt til kroppen din. Er også sykmeldt pga mye og kraftige kynnere, og bekkenplager, så jeg kjenner frustrasjonen med tanke på samvittighet. Dette går fint! Hold ut!

Skrevet

er sykemeldt pga kynnere selv. Det er vanskelig å ta det med ro, er i litt aktiv sykemelding jeg da, men det hjelper masse. Har nesten ikke vonde kynnere lenger - bare "vanlige" :-)

Skrevet

har hatt samme blodtrykk som deg dei 3 siste kontrollane....har ikkje fårr beskjed om at det har vert lavt.....:S:S:S no blei eg litt bekymret....

har og vert svimmel og uvel....

Skrevet

Blodtrykket er helt normalt. Det er det jeg har alltid det der. Jobber i helsevesenet så jeg vet at det er normalt å.

Skrevet

Er ikke greit med svangerskaps-problemer, har hatt høyrisikosvangerskap siden første test var positiv, har hatt 9 UL-undersøkelser (pluss vanlig UL i uke 17) og en laparoskopi (kikkhull-operasjon). Skal til Trondheim på utvidet UL av hjertet neste uke, er bare 40 mil dit da. Er 22 uker nå. Blodtrykket sist uke var 96/54. Har vært sykmeldt 2 uker hittil og håper jeg slipper det heretter, jeg blir syk av å gå hjemme. Har sluppet kynnere enda men jeg regner m at d kommer, har to fra før som er født for tidlig etter lange perioder m kynnere og bricanyl-behandling...Vel vel nok om d, håper d går bra m dere alle sammen og at formen blir bedre etterhvert. Lykke til alle sammen :-)

Skrevet

Jeg har blodtrykk på 95/55. Jordmor sa at 98/68 (ved sist kontroll) var lavt, men legen i dag sa at 95/55 ikke var "spesielt lavt"...! Har følt meg utrolig svimmel, svartner for meg hele tiden, mye hodepine + kvalmen da...

Skjønner ikke det med blodtrykk jeg, men legen sa i alle fall at de fleste gravide får lavt bt. Det er ikke farlig, men ubehagelig, ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...