-Lady Godiva- Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 En dag før termin kom lillegutt til verden. Våknet av at vannavgang og svake rier klokka 01.50. Klokka 7 var riene såpass vonde at vi bestemte oss for å dra til sykehuset. Lå med ctg-registrering en halv time,og så kom jordmor og sjekket åpning. Det var allerede 5cm,og jeg var lykkelig over å være i god gang med fødselen. Hadde bestemt meg for å ikke ha epidural,siden jeg klarte meg greit uten under sist fødsel. Ombestemte meg relativt raskt,og fant ut at det var jo greit å ha prøvd å føde både med og uten ) Anestesilegen kom klokka 9,og han sendte meg rett inn i himmelen. De neste timene måtte jeg faktisk kjenne etter for å kunne kjenne at jeg hadde rier,til tross for at disse ikke mistet effektiviteten. Kunne prate og le med både samboeren min og jordmor,og både form og stemning var fantastisk. Klokka 12 var imidlertid herligheten slutt. Da var epiduralen tom,og jordmor mente på det var lite vits i å blande opp en ny siden hun ventet utdrivningsfasen skulle begynne hvert øyeblikk. Dette tok dessverre halvannen time,som ikke var særlig behagelig. Pressriene begynte kl 13.20,og etter noe som virket som en evighet kom lille Torjus til verden kl 13.38. Han hadde navlestrengen stramt rundt halsen,og jordmor hadde problemer med å få den løs. Det var ikke lyd i ham på noen minutter,men jordmor bedyret i ettertid at det likevel ikke hadde vært særlig dramatisk. Jeg er glad jeg er ferdig,selv om denne fødselen gikk utrolig mye bedre enn min forrige. Revnet lite,og fikk bare noen få sting - sist gang var jeg som et lappeteppe. Hadde vel alt som tenkes kunne av forskjellige bedøvelser,så nå har jeg prøvd både den harde og den "lette" måten (hadde aldri valgt den harde måten igjen,for å si det sånn.) Reiste hjem i dag morges,så nå koser vi oss masse her med den lille. De vitale målene var 2870gram, 47cm lang og hodeomkrets på 35cm. En liten tass altså,så jordmor og lege bommet fælt når de spådde at han kom til å veie nærmere 4kg. Lykke til alle dere andre som går rundt og venter. Håper dere får en fin fødselsopplevelse,og ønsker dere en fantastisk barseltid med deres kommende søte små )
Tussa og Sofie Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Gratulerer så mye, ja det må man si var å bomme på estimert vekt ja. Hehe! Lille tassen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå