Gå til innhold

kontroller

bøllefrøene

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. venter tvillinger 18 mars.

hvor ofte går dere på kontroller... jeg skal på andre ultralyd på ullevål til uken,,er 21-2. er gått ut i full sm nå.. hadde egentlig tenkt til å bare gå til fastlege.. ca hver tredje uke, men nå skal jeg gå til helsestasjon også.. har jo noen spm.. mitt første svangerskap!! flere som går annenhver gang lege.. jordmor... er kjempe fornøyd med legen min, men føler at de tar seg enda bedre tid hos jordmor! tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann og gratulere :)

Vi er så og si eksakt like langt, jeg har termin 17.mars 2008 med tvillinger.

Jeg har fått beskjed om at alle mine kontroller skal skje annenhver uke på sykehuset, stort sett da hos jordmor og ultralyd. Vet enda ikke helt hva som skal skje jeg heller, synes de har vært dårlige til å informere. Det eneste jeg har fått beskjed om er at sykehuset overtar etter uke 20, og da skjer alt der... Jeg hører til Kristiansand sykehus, så jeg skal inn der hver 14. dag nå i begynnelsen - og så en eller anna gang begynner jeg hver uke.

Tror du skal spørre ordentlig når du skal på neste ultralyd, kanskje få dem til å gi deg en oversikt. Tenkte jeg iallefall skulle spørre på kontrollen nå til uken.

Hvordan er formen din da?

Skrevet

Har bare gått til kontroll på sykehuset, men har fått vært til jordmor og lege hver gang jeg er der. Kontroll hver 6.uke frem til uke 24, så annen hver uke, der hovedsaken var å få måle livmorhalsen. Ultralyd hver 6 uke frem til uke 33. Da har jeg fått annen hver uke. Begynner på uke 36 i morgen, så her er vi straks fødeklar.

Skrevet

Hei igjen...

ja jeg føler og jeg må spørre litt.. føler legen min vil at jeg bare skal gå til hun.. men har nå bestilit time på helsestasjon. var på ul på ullevål i uke 19. tilbake igjen der i dag.. da de trenger mer tid når det er to!! så bra ut men han ene lå litt feil og jeg skal tilbake igjen i morgen!! så tilbake i uke 24 tror jeg.. så tilbake 1 eller to ganger på ullevål.. tror de bare skal følge med at alt ser bra ut på ul og at de vokser likt osv!! slik jeg skjønner det blir det vanlige kontroller hos legen.. pluss få sykemeldinger osv. på helsestasjon ser jeg mer for meg at jeg kan stille spørsmål om fødsel osv.. tar seg jo enda mer tid!! men får høre på ullevål igjen i morgen.. er jo ikke vits å oversjekke seg både her og der..

formen men min er sån passe.. har ikke slitt med kvalme i det hele tatt. er mye trøtt og det har egentlig ikke gitt seg. ble sm i uke 20 og det er veldig godt!! tar det mye med ro.. utrolig uvant..

formen din da??

Har dere begynt å kjøpe inn ting.. vogn osv?? vi har bestemt oss for tfk tvilling.

moro å møte noen som skal ha tvillinger likt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...