Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan nåken hjelpa meg litt?

Me har ei jente på 4mnd. Eg fullammer, og ca ein gang i veka så får ho ei flaske med mme dersom eg er borte. No har det gått over ei uke sidan siste flaske. Ein gang iblandt har ho nekta å ta pupp den siste veka, då helst når ho ikkje har vert spesielt sulten. Igår og idag har ho nekta pupp totalt. Til slutt igår så gav me ei flaske, for det hadde gått 6 timer sidan siste måltid. Idag gjorde me det samme. Derimot så tok ho bryst to ganger i dag tidlig, men då "sov" ho.

Kva kan eg gjere med denne puppenekten? Ho griner skikkelig når eg legger ho til. Eg har prøvd sittande, liggande, i rolige omgivelser, i trøtt tilstand og rett etter kvil. Eg aner ikkje kva ho er misfornøyd med. Før har ho alltid likt pupp, og har foretrukke den foran flaske.

Håper nåken kan hjelpe med dette, for eg er litt fortvila idag. Kanskje beibien ikkje liker meg lenger :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle akkurat til å logge meg på å skrive samme innlegg!

har selv ei jente på 4mnd og 1uke :-)

hun har puppe tulla sånn som di i hvertfall 2-3 uker nå! skjønner ikke hva som e galt- gir siste måltid 23.00 og så mat igjen ca 8-00 og så vil ho ikke ha mat før gjerne 16 tiden og det er 8!! timer..

prøver å gi ho pupp i 12 tiden men hun nekter- hyler bare jeg legger ho til...

har prøvd flaske men vil ikke ha det heller...

har og prøvd sittende liggende- mørkt rolig rom osv osv

kan si jeg og begynner å bli VELDIG fortvila- sa det til HS og hun sa: de regulerer seg selv- og så lenge hu går opp i vekt er det greit...."

det må jo bare være en "periode" de er inni!?? kan ikke fårstå hva ellers som er galt.....

dessuten er ho rolig ellers på dagen (unntatt når jeg skal legge ho til)

merkelig dette her :-/

Skrevet

Så du snakka med HS om dette og ho sa at det var greit så lenge dei gjekk opp i vekt? Eg går ikkje til HS, for eg bur i eit land der eg snakker språket dårlig. Me virderte å ta ho med til legen imåro, for han snakker engelsk. Eg er jo redd ho er sjuk eller nåke. Ho er som di jente våken og bli ellers på dagen. Litt glad i å bli bært rundt omkring, hehe, bortskjemt av pappaen og mange "tanter og onkler"

Skrevet

yes det var det HS sa...

ho virker jo ikke syk ellers så..... hmmm

det er ihvertfall fryktelig irriterende- føler jeg ikke kan gå noen plass for det høres jo ut som hun blir misshandlet når jeg skal gi henne mat det er jo driiit flaut! og så blir jeg så stresset for jeg tenker bare " nå er det 4 timer siden mat" nå er det 6timer siden hun spiste" og det gjør jo at jeg prøver å legge ho til igjen og igjen..... og det er sikkert IKKE lurt! men...

Skrevet

Eg og stresser ein del med dette. Legger ho til, ho er smørblid, men så snart ho er nede i ammestilling så skriker ho som om puppen er fanden sjøl. Eg må ha dei skumlaste puppane i verden. No skal eg bruke tida til over helga og forsøke å gjere ho til venns med puppen igjen, veie ho idag og på mandag og så får me håpe puppeskrekken er over. Hjelpest, det blir ei lang helg med mange bekymringer for mor. Særlig sidan far skal heim til norge på tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...