Gå til innhold

dette med farging av hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører både argumenter for at man bør helt la være og at det ikke er noe problem i det hele tatt?

Er det forskjell på farge du tar selv hjemme og farging hos frisør?

Er det forskjell på farge og bleking?

Er det forskjell om man helbleker kontra bare tar ettervekst eller noen striper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ikke bleke håret, men du kan godt farge d....det eneste du må være obs på er at fargeresultatet kan bli litt annerledes

Skrevet

Hei! Jeg er frisør. Og du kan både bleke og farge håret ditt.

Det er anbefalt at man får det gjort hos frisør,dette pga at vi har gjerne god lufting og har muligheten til å rette opp fargen.

Det KAN nemlig skje at resultatet ikke blir helt som forventet pga hormoner. Jeg har personlig aldri sett det skje.

Både jordmødre og leger sier det er greit at man fiffer seg opp litt, man trenger gjerne det for velværen sin del i svangerskapet! :)

Det er ikke no som trenger inn i deg,som er skadelig for fosteret..

Det blir omtrent som mengden såpe som trenger inn i kroppen din når du vasker deg. Jeg er iallfall en av de som helbleker håret,og elsker det.

Så jeg håper du koser deg med farge! :)

Skrevet

suuupert :) løp å kjøp ny farge..

Skrevet

Det er flere artikler på www.gronnhverdag.no om dette. Man bør faktisk være litt forsiktig med hvilke preparater man bruker, og særlig mens man er gravid. Alt som er i kontakt med huden trekkes inn til en viss grad. Bare se på fuktighetskremen. Hvor blir den av? Det finnes jo også salver som bedøver, så det at ting ikke går inn i kroppen er bare tull.

Skrevet

bruk den hårfargen uten amoniakk. Loreal har en sånn en... varer bare i 6 uker da men en slipper den strerke giftige lukta en skal unngå som gravid.

Skrevet

Jeg er også frisør og har forhørt meg så utrooolig nøye om dette, har ringt å styrt til diverse produsenter.

Jeg vet jo, har lært at farge/bleking ikke skal være farlig, hvreken for en selv eller foster når en er gravid.

Da hadde det stått på pakkningen.

Noe av det man har i en salong skal feks ikke brukes i hodebunn (kontakt med hud)

Men dette er fordi det kan være en liten risiko for at enkelte personer får en allergisk reaksjon.

Det SKAL ikke være farligere enn det, og disse produktene er merket, og frisøren DIN vet om det. (kan hende vi som frisører bruker dette på en selv da).

Ja, det trekker også delvis inn i huden, men produktene man bruker idag er faktisk så milde at det har lite å si.

Om det har noe å si for enkelte, så får de en allergisk reaksjon, og det er sjeldent at personer som farger håret hos frisører får dette (da har de ikke følgt anvisningen, eller hva de har lært... Et styggt eks på dette i Bergen, var det i fjor?)

Hjemmefarge derimot kan være litt farligere, da disse stoffene faktisk tro det eller ei er MYE sterkere.

Og jeg ville absolutt farga håret hos frisør når en er gravid, av grunner jeg har nevnt, men også det at hårt har en tendens til å mørkne utover svangerskapet og resultatet kan bli ganske anderledes enn ellers.

Jeg er faktisk selv et strålendes eksempel på dette.

Jeg har alltis farget årt mitt lyst, men det ble knall oransj nå, så måtte over på bleiking, som må virke leeenge.

De som har med fargenprodukte jeg brukte ville selv se på meg for å virkelig se hvos ille det var fatt.

De sa bare at jeg burde bruke bleking pga fragen ikke ville lysne så mye som den pleide å gjøre... blablabla.

Kort oppsumert; det SKAL være tryggt å farge håret når en er gravid, ihvertfall hos frisør, hjemmefarge kan jeg ikke si så mye om utenom at disse er mye sterkere enn i en salong.

Så nyt svangerskapet jenter, og ikke bekymre dere for dette.

Skrevet

Jeg bruker Hennafarge. Det er i alle fall ikke farlig ;o)

Skrevet

Ikke ver så hysteriske jenter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det går ikke inn i blodet deres::))

Hilsen frisør:) kos dere med både farger og permanenter!!

Skrevet

Jeg skulle farge håret mitt litt mørkere blond her hjemme og det ble MOSEGRØNT!!!:( (var veldig lyst fra før...) Så jeg måtte dra på meg den største lua jeg fant og løpe til nærmeste butikk og kjøpe ny hårfarge. Dermed ble det brunt m/lyse striper istedet!:D Sto en hel dag på badet, så dette var et helt prosjekt!!! Hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...