Gå til innhold

Hva kan det være? (detaljerte bæsjebeskrivelser)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har siden hun kun fikk fast føde hatt helt normal avføring.

Nå de siste ukene har den vært, vel fæl.

Den stinker skikkelig, nesten litt søtlig lukt.

Normalt har hun avføring maks en gang om dagen, til og md annen hver dag.

Nå er det som oftest 2-3 ganger om dagen. Den er enten ganske bløt, ikke helt diare, men. Eller så er det små, harde klumper med noe helt flytende.

Fargen er som oftest meget lys, evt grønn.

Noen forslag til hva som kan være årsaken?

Hun er forresten 17 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror jeg hadde tatt kontakt med helsestasjonen eller legen dersom jeg var deg. nå har barn ofte mye rar avføring og jeg vet mine har hatt grønn løs avføring med klumper i, men jeg husker ikke i forbindelse om det var nær sykdom el lignende. Kan være at hun tar til seg mer næring eller at magen brygger på noen virus. men ring når du får muliheten siden dette har vart noen dager. og tenk igjennom om det er noe du kan ha presentert henne for i matveien, hjemme eller borte. kan hende de ber deg om avføringsprøve så ta vare på en bæsje bleie. lykke til.

Skrevet

jeg synes ikke 2-3 ganger om dagen var så ille, men konsistensen er kanskje ikke helt normal. Tenk litt gjennom hva hun spiser. Vi hadde forrige uke 4-5-bæsjebleier hver dag og mange lyse, gulgrønne og litt slimete. Tror han reagerte på banan!!! Da han var liten spiste han litt banan og hadde slike bleier, så har han hatt fruktnekt lenge - og begynt å spise banan igjen nå og da kom disse bleiene igjen. Og han kunne ha 4 slike mens han var i barnehagen, altså på 7-8 timer. Har kuttet ut banan og nå er han helt fin.

Ellers kan det være allergi, mot melk, cøliaki eller lignende. Melkeallergi gir ofte magesmerter også, mens cøliaki gir ofte luft i magen, dårlig næringsopptak som gir poser under øye, barna trenger mer søvn og blir slappe og etterhvert diare...

Tenk gjennom kostholdet og ta evt kontakt med helsestasjonen om det fortsetter

Skrevet

Lillegutt har cøliaki. Hvis han ved en feil får i seg gluten blir han også dårlig av melk noen dager. Da ser bæsjen hans noe tilsvarende slik som du beskriver også.

Kan være greit å ta henne med til legen og få tatt noen tester på henne hvis det ikke gir seg snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...