Gå til innhold

Er det feil å ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... "presse" en gutt i 7.klasse til å lære seg å svømme?

Jeg vet om en gutt som ikke vil lære seg å svømme. Han blir ikke mobbet/ertet av de andre i klassen sin fordi de er vant til det.

MEN hva skjer på ungdomsskolen, der er jo ikke samholdet så sterkt (klassene blir delt, man skal ikke være ulik andre osv) og en annen side av det er at svømming teller 1/4 del av gymkarakteren i 9. klasse.

Hva synes dere er riktig?

Presse eller ikke presse.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er viktig å lære seg å svømme av rent sikkerhetsmessige grunner. Men om man absolutt ikke vil så er det kanskje grunner og bakgrunner der som kan jobbes med på en omsorgsfull måte. Å skille seg ut er noe enkelte takler greit og andre ikke - og en gymkarakter er bare en karakter, men kan gjøre forskjellen mellom å nå eller ikke nå et mål man har satt seg eller oppfylle et ønske man har.

Skrevet

Han er en gutt med lite nettverk rundt seg allerede, lang og tyn med briller + at han har akkurat byttet skole.

Og jeg vet at han vil....

Tror ejg må "presse" han litt til.

Skrevet

Kanskje du kan lære ham? Er du læreren hans? Sikkert bra om det kan være uten at noen andre gjør narr. Veit du hvorfor?

Skrevet

Nja, jeg er badevakt i svømmehallen der han har svømmetimer.

Forrige time holdt vi på begge to i vannet og da fikset han både arm/beintak + at han klarte å flyte. men denne timen var han bare ikke motivert i det hele tatt. Rart egentlig for han lurte på om vi skulle fortsette neste gang.

Han har gått påen annen skole i nærområdet ( jeg har jobbet der også) hvor svømming ikke er så nøye og da har vel kanskje læreren hans egentlig ikke brydd seg om at han ikke fikser det. Synd egentlig, for det kan være en av tingene han kan bli ertet for på ungdomsskolen.

Nevnte for læreren til guttungen at kanskje vi skulle snakke med sv.læreren på u. skolen, han kan jo ha noen tips....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...