Gå til innhold

Er det feil å ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... "presse" en gutt i 7.klasse til å lære seg å svømme?

Jeg vet om en gutt som ikke vil lære seg å svømme. Han blir ikke mobbet/ertet av de andre i klassen sin fordi de er vant til det.

MEN hva skjer på ungdomsskolen, der er jo ikke samholdet så sterkt (klassene blir delt, man skal ikke være ulik andre osv) og en annen side av det er at svømming teller 1/4 del av gymkarakteren i 9. klasse.

Hva synes dere er riktig?

Presse eller ikke presse.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finne ut hvorfor han ikke vil lære seg det.

Om det er bare fordi han ikke gidder, hadde jeg presset.

Skrevet

Jeg syns han skal motiveres til å lære det ja, det er jo i verste fall livsviktig å kunne svømme!!

Skrevet

Han har gått på en annen skole før hvor det ikke var så nøye (jeg har jobbet der også så det vet jeg!) og han gidder bare ikke. Forrige svømmetime var jeg sammen med han hele tiden, han fikk på seg et flytebelte og fikset både arm/beintak.

Men i dag gadd han ikke, latet som om han fikk vann i halsen/nesen men det var jo fordi han hoppet fremover medmunnen åpen og gjorde alle ting som han ikke skulle.

Vi har en regel at om barna skal være på dypet må de kunne svømme fra ene enden til andre, i dag måtte jeg snakke til han 3 ganger om at jeg ikke hadde sett han svømme.... Da himler han bare med øynene!

Frustrert ja:o/

Skrevet

Da hadde jeg presset han ja.

Å svømme er noe alle bør kunne

Skrevet

Da blir det nok litt pressing neste gang ja...

Takk for hjelpen!

Skrevet

Hmm, siden det bare er trass så hadde jeg presset ham, ja.

Og tatt en prat med ham om hvor ødeleggende det kan være for karakteren om han ikke legger ned en innsats.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...