Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter! Jeg liker å være føre var på enkelte områder, og har nå sendt en mail til navn vedr spørsmål omkring foreldrepengene i permisjonstid. Her er svaret:

Hvis du har flere arbeidsgivere sender alle inn inntekt og skatteopplysninger til nav ved en event søknad om foreldrepenger. I arbeidsforhold med varierende inntekt skal et lengere tidsrom (det mest vanlige er siste mnd event siste 3 mnd) legges til grunn. Her kan man gå max 1 år tilbake. Altså, all pensjonsgivende inntekt blir tatt med i foreldrepengeberegningen. Når det gjelder ditt siste spørsmål vedr verv, så vil dette også telle så fremt det er innberettet og pensj givende .

Dersom du har behov for ytterligere opplysninger kan du ta kontakt med NAV Kundesenter Hordaland på tlf: 815 81 000.

Du finner også informasjon på www.nav.no

Ble dere klokere, jenter?

Jeg har to ulike arbeidsgivere nå i ett år, og ulik lønn fra de forskjellige arbeidsgiverne.

Klem fra Ine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aha.. Så du fant ut av det. Da stemmer det jo at overtid ikke gir økt grunnlag for foreldrepenger. Overtid er ikke pensjonsgivende inntekt.

Skrevet

Hmmm, ja du sier noe. Jeg burde kanskje tenke på sånt, men akkurat nå veit jeg ikke engang hvor jeg skal jobbe til neste år, men jeg har på følelsen av at det kan bli en del vikariater osv.

Folk driver å snakker om pensjon og sånn også for tida. Veit jeg burde engasjere meg i det, men det virker så fjernt.

Skrevet

Pensjon er viktig ja.. Det kan jeg skrive under på. Jobber innen finans, så jeg har mye fokus på det gjennom jobben. Begynn med en "mikke-mus" spareavtale, dvs. kr 300-500 i måneden i fond, fortrinnvis aksjefond. Da er du langt på vei hvis du er under 30 år gammel. Jo lengre du venter med å spare, desto mer må du ut med hver måned. Snakk med banken din eller selskaper som jobber med pensjonsparing f.eks. Vital, Storebrand eller en av de andre store.

Dette er nok det smarteste jeg har lært gjennom jobben min! Pensjonen fra Folketrygden blir jo bare mindre. OTP er jo heller ikke noe å hoppe i været for. Jaja.. Skal ikke bable for mye om dette her inne. Hehe

Skrevet

Hei damer!

Overtid SKAL regnes inn i foreldrepengepotten!Jeg går nå inn i min fjerde permisjon og det har alltid blitt regnet med overtid!

All inntekt som kan dokumenterers skal regnes med!!

Skrevet

Hmmm.. Jeg blir forvirret..

Jeg spurte i denne tråden på KG og fikk samstemt svar om at det ikke tas med.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=299251

Men det er forskjell på overtid og ekstravakter altså! Jeg spør om overtid. I min jobb så er all jobb utover 08-16 betalt med 150% lønn eller 200% lønn avhengig av når jeg jobber. Det er OVERTID.

Kanskje jeg skal spørre NAV jeg også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...