Gå til innhold

hormon spiral etter fødselen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å få satt inn hormon spiral på 6 ukers kontrollen, men har noen spørsmål som kanskje noen her inne kan svare på?:)

Er det vondt å få satt den inn?

Merker man noe etterpå (mensmurringer el lignende)

Får man en blødning rett etterpå\eller starter menstruasjonen som vanlig?

Har noen av dere merket noen bivirkninger?

så et spm fra sambo=) Han lurer på om han kan kjenne/skade spiralen når vi har sex?

Kjempe takknemlig for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring:

-ikke vondt å få satt inn 10 uker etter fødsel

-mensmurringer de to først dagene etterpå

-blødning hver dag i 6 mnd

-bivirkning: blødning konstant og påfølgende dårlig humør og lite sexlyst

-mannen kjente ikkenoe

Skrevet

Skal prøve å svare så godt jeg kan her!

NEI-ikke vondt i hele tatt å få satt den inn, kjennes som en vanlig GU, og jeg er ikke typen sm liker slike ting og var veldig nervøs ingen grunn til det!

Etterpå hadde jeg noen småblødninger og murringer i ca 3 mnd, ikke blødninger så lenge altså, og dette va truseinnlegg størrelse og ikke mer!Men folk reagerer selvsagt ulikt!

Har hatt den i over 1 år nå og siden jeg ikke hadde fått tilbake menstr, etter fødsel da jeg satt den inn sa legen min at jeg sannsynligvis IKKE kom til å få noen menstri hele tatt og det stemme!!! Aldeles herlig!

Ingen bivirkning bortsett fra litt humørsvinginger (ikke lite i følge sambo) i starten etter innsetting, men tror det skyldes mye murringene som er så irriterende..

Og nei til siste også, sambo har aldri merket den når vi har hatt sex,men selvsagt var vi litt spent første gangen etter jeg satt den inn, men det gikk helt fint!

Jeg måtte vente 3mnd etter fødsel før jeg fikk den inn hos fastlege, før det måtte en til spesialist, det ble det ihvertfall sagt den gang!

Lykke til -mest geniale prevensjon som finnes spør du meg!

Skrevet

Hei

Har ingen erfaring å dele jeg da, men har også tenkt på hormon spiral, snakket m legen om d på 6ukers kontroll, og de anbefaler å vente m å sette inn spiral til ca 3mnd etter fødsel. Så jeg måtte vente, men skal inn til uka igjen.

Skrevet

Det var ikke vondt å få satt den inn som flere her sier, vanlig GU.

Jeg hadde litt blødninger i et par dager, og siden har jeg ikke merket noe, hverken av blødninger eller humørsvingninger :o) Hadde ikke fått mensen tilbake etter fødselen da den ble satt inn, så vet ikke hva som skjer med den (kun en uke siden jeg satte den inn).

Har ikke hatt sex etter at den ble satt inn, så kan ikke svare på hvordan det er. Men legen sat at han klipte trådene så korte at samboeren min ikke skal merke noe til den.

Så jeg er veldig fornøyd så langt!!

Skrevet

Så flott å få så bra svar:) hehe. Greit å høre hva andre har erfart!;)

Skal til spesialist å få satt den inn om 3 uker så er ganske spent ja!

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale det nei, kjenner ingenting ved sex, men jeg blødde konstant i ett år, for ikke å snakke om smertene jeg fikk. Nei ikke verdt det, skal rive ut skiten jeg i hvertfall!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...