Gå til innhold

Jeg er så IRRITERT!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg skrev tidligere denne uka er jeg muligens gravid etter ett uhell med det som bare kan kalles verdens mest crappy kondom. Jeg vet ingenting med sikkerhet før jeg kan teste meg, men kroppen min har kastet seg i graviditets-simuleringsmodus og for meg er det jo selvsagt vanskelig å ignorere murringer og ømme pupper.

For min mann, derimot, er ting litt lettere. Han kjenner selvsagt ingenting på kroppen (sett bort i fra litt angst, muligens.) og han forholder seg så skeptisk han bare kan til det jeg kjenner. Det hadde ikke plaget meg så mye dersom det ikke var stikk motsatt da jeg nettopp var blitt gravid med sønnen vår, da trodde mannfolket meg med en gang, tvilte ikke på at det jeg kjente var tegn på knocked-up-ness og gikk fra rom til rom med armene i været og skrek "Who's the man!" helt til noen (kan ha vært meg) forklarte ham at det var litt plagsomt.

Siden det denne gangen er svært uplanlagt tolker mannfolket heller alt jeg sier til å bety at jeg ikke er gravid, noe som gjør det tydelig at ikke bare tror han ikke på meg nå, men han gjorde det ikke forrige gang heller! Han bare tror det som passer ham! Jeg kan ikke si noe som helst uten at han heller skylder det på syklus/angrepille/naboen eller det at jeg muligens bare er sprø. Jeg skjønner han er desperat, men det er jeg også! Han gjør jo ikke ting bedre for meg på denne måten.

Så nå er jeg irritert/muggen/befridd for alt som heter tålmodighet for min utkårne. Han kan bare dette ned i dass for alt jeg bryr meg. Selvsagt har jeg litt mindre å si til ham (vil jo gjerne unngå å bite hodet av ham kontinuerlig) med det toker han som min umodenhet, for slik han sa det så fint så "må vi jo kunne snakke om det dersom jeg er irritert på ham". Problemet med det er at han er enormt vanskelig å overbevise om at han gjør/har gjort noe taktløst, og jeg orker bare ikke diskutere med ham i timesvis. Da venter jeg heller til jeg kan ta testen og bevise det for ham på en måte som han ikke kommer til å tvile mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter raseriet ditt aa doemme er det nok overhengende fare for at du er gravid, hi hi. Det ordner seg nok uansett vet du, og husk at mannen din kjenner jo ikke, som du selv sier, det som skjer i kroppen din og forholder seg til at det er liten sannsynlighet for at du faktisk er gravid :)

Skrevet

Hehe, jeg må bare le litt av at mannen din gikk med armene i været og skrek Who's the man da du gikk gravid sist....moro;)

Når det er sagt, så er det enkelt for oss damer når vi går gravide og føle at mennene kanskje ikke bryr segr like mye/involverer seg like mye som vi gjør. Det er egentlig ikke så rart heller, hvertfall ikke før magen kommer og UL er overstått, hvor mannen kan se at det ligger et levende vesen inni magen...

Og jeg syns mannfolk ikke er så bekymret av natur, så kanskje mannen din er sikker på at du ikke er gravid, ergo ingenting å tenke på...!?

Men etter innleggt ditt å dømme, så kan det, som noen skrev over, tyde på at det er noen hormoner som er sluppet ut, hihi....

Skrevet

Men forresten, naar jeg tenker meg om, saa er det jo kraftige hormoner i angrepilla. Det er ikke det at de ikke er ute av kroppen enda da?

Skrevet

Det er jo det, men det er umulig å vite om det er pilla eller graviditetshormoner. Men så tviler jeg på at angrepilla gir meg melk i puppene.. :-s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...