Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #1 Skrevet 30. oktober 2007 Svigerforeldrene mine bor ca 20 min unna, og det har aldri falt meg inn å spørre om de vil overnatte på julaften. Tenker at de syns det er godt å komme hjem, pluss at vi helt ærlig synes det er vidunderlig å våkne "alene" 1.juledag....En venninne av meg mente her om dagen at det var da en selvfølge at vi burde be de om å overnatte...blir svett av tanken jeg. Når en av de etterhvert (lenge til håper jeg) faller fra, sender vi selvsagt ikke den andre til tomt hus på julaften, men nå som de er to?
Tingelingelate med to tomater Skrevet 30. oktober 2007 #2 Skrevet 30. oktober 2007 Mine svigerforeldre bor 20-30 min unna oss og har vært sammen med oss de siste 3 årene på julaften. Har heller aldri tenkt tanken på å be de om å overnatte. Men det ville de ikke gjort dersom de hadde fått tilbudet heller. De liker å kose seg sammen og syns det er godt å være hjemme. 20 min er jo ikke så langt unna. Som du sier, det hadde jo vært noe helt annet om de hadde vært alene.
Ranveig R Skrevet 30. oktober 2007 #3 Skrevet 30. oktober 2007 Nei, kvifor i all verda skal ein overnatte når ein har 20 min å køyre heim? Vi skal ha svigers og mamma og pappa og diverse søsken + bestemødre for oss på besøk på julafta og kan umulig invitere 10 stk til å overnatte. Dei har mellom 5 og 35min å køyre heim. Dessutan har vi ein tradisjon med at bestevenene våre kjem innom når dei er ferdige heime, så eg vil egentlig ha familien ut når klokka nærmar seg midnatt ;o) Sjølv synest eg det er deilig å komme meg heim dersom vi har vore nokon plass om kvelden - julaftan eller ikkje.
Hønepøne1 Skrevet 30. oktober 2007 #4 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg trodde det sto 20 MIL......syns du var skikkelig urimelig...hehe. 20 min syns jeg ikke er noe å be overnatte:)
pøber´n & je Skrevet 30. oktober 2007 #5 Skrevet 30. oktober 2007 På juleaften sover de fleste over. Og i år blir vi mange. Vet ikke helt hvordan vi skal stable oss enda. Men det går seg til. Det er vel bare to av 11 som reiser hjem.
Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #6 Skrevet 30. oktober 2007 Vi er hjemme hos foreldrene våre på julaften (annethvert år) og reiser da hjem på kvelden/natta. Har aldri tenkt over å skulle overnatte heller, det blir jo helt feil når det bare tar oss et kvarter å kjøre hjem...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 30. oktober 2007 #7 Skrevet 30. oktober 2007 det kanskje noen mener er hvis de skal ta seg noen form for alkohol på julaften så har ikke begge muligheten til det pga de må kjøre hjem. Ellers kunne jeg aldri tenkt meg til å ha svigers her for å overnatte men det er en annen sak:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå