Gå til innhold

Når barnet er våkent...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurte på hva dere gjør sammen med barnet når det er våkne. Hvor mye lar dere barnet ligge alene å "leke" og hvor mye sitter de i fanget? Jeg har en sønn på 3 mnd og jeg prøver å variere litt med at han ligger på gulvet med lekene sine alene og at jeg har han på fanget å underholder han. Får liksom litt dårlig samvittighet når han ligger på gulvet alene, men de må jo lære seg det også....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi gjør følgende:

når vi har stått opp legger jeg an litt på babygymmen sin mens jeg skifter og steller meg.. der ligger han til han blir lei.. så koser vi litt.. triller en tur.. så ligger han litt i "vippestolen" sin... noen ganger vil han bare være på armen.. men prøver å la han pusle litt for seg selv også.. godt å ha litt "fritid" til å kunne dra over gulvet og ta en dusj uten at han hyyler..hihi:) ellers så ligger han mye på sofaen ved siden av meg og så prater vi..eller lager lyder da.. og da gliser han fælt:)

Skrevet

Har en gutt på nesten tre mndr..han ligger en del i vippestolen, babygymmen også har vi satt opp reisesenga på stua og jeg har hengt opp noen leker som han kan leke med, så vi varierer litt...vil helst at han lärer seg å ligge for seg selv, vil ikke ha en baby som hylskriker hver gang jeg går ut av rommet, må få gjort en del ting oxo...

Selvölgelig koser vi innimellom, prater mye med han og holder han.

Men han har värt litt sutrete den siste tida, vil ha noen sammen med seg hele tiden , kanskje en fase som går over etterhvert, han er jo liten ennå...

Vi triller hver dag ca 1 times tur...det liker han.

Og för legge tid etter bading er det mye kos og lek med mamma og pappa :)

Skrevet

Hei.

Jeg har en veldig blid og tålmodig gutt på nøyaktig 5 måneder. Dagen ser slik ut for tiden:

7-8 tiden- står opp og ordner han på badet, setter han i vippestolen. Ordner meg selv og storebror på 3 år, gir storebror mat (mini har fått mat i sengen før vi står opp) og pakker barnehagesekken. rundt i halv ni tiden kjører jeg storebror i bhg, mini er da plasser over i bilsete.

9 tiden sover han en dupp på vei hjem fra bhg.

10- lager grøt og gir han det.

Så ligger han å leker en times tid, så koser jeg med han litt og gir han noen andre leker, etc

11 så sover han et par timer

13 så får han mat igjen og leker litt, sitter i vippestolen/ligger i grinda/gulvet

Henter storebror i 3 tiden

så er det jo middag og litt mer soving og litt mer leking og bading med storebror osv osv...han må bare vente litt når vi har en til og det er godt å han en tålmodig baby:)

han legger seg 20. og da er dagen gått alt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...