Gå til innhold

Bare jeg som bruker unødvendig mye penger på ungen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da tenker jeg på ting som:

-En dyr seng, bare fordi den i mine øyne var den aller beste og peneste. Med en god madrass og dyr sengekant med matchende sengtøy.

-Ny madrass til vugga (til 700 kroner), selv om alle mente den gamle var mer en grei nok i forhold til hvor lenge han bruker den.

-Ny lekegrind med leketeppe (tilsammen 2300), selv om en kan finne brukt på Finn.no

-Dyre klær som f.eks. Mexx (ok, kanskje ikke de dyreste da), selv om jeg kan finne billerere på hm og cubus, og selv om han egentlig IKKE trenger nye klær enda...f.eks. i går kjøpte jeg nye ullklær på nøstebarnet, selv om jeg helt sikkert kan finne billigere andre plasser.

-Ny dunpose til vognen, selv om mamma har en gammel en som hadde fungert helt ok..

Kan gi masse eksempler, men for meg er det kun det beste som er bra nok for han lille. Og jeg storkoser meg når jeg shopper til han, for min del er det snakk om prioriteringer....Og jeg tenker slik at det meste kan jeg bruke til nesteman også! =)

Andre som meg, eller syns dere jeg "sløser" med pengene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, har man penger å bruke på sånt, så hvorfor ikke? Men kanskje litt sløsing noe av det. Lekegrind til 2300,- f. eks? Vi har en mer enn bra nok til 1000,-.

Sånn ting som seng, madrass, og dunpose er ok å bruke en del penger på i mine øyne, for det er ting som skal vare lenge.

Skrevet

Herregud! Jeg bruker også helt sinnsykt mye penger på mini. Fullstendig unødvendig, men jeg er av den shoppingelskende typen... (dog jeg holder meg unna sånn ordentlig designertøy, det blir for drøyt for lommeboken og fornuften..) Og nøstebarn, ja... Der kan jeg gå berserk. Så vi "sløser" nok med pengene begge to:) men tror det er mange som tenker "kun det beste for barnet mitt" innen de økonomiske rammer man har.

Skrevet

Hehe...takk!! Kan si til sambo da at det ikke bare er meg! =) Og når jeg kjøper ting til mini, skjærer jeg samtidig ned på ting til meg selv! Såh det såh! =) (men har av og til noen utskeielser der og da...hehe..)

Skrevet

Ja, "kun det beste for barnet mitt" etter mitt budsjett ligger nok noe under deres.... Men likevel, synes jeg kjøper mye unødvendige klær som kun brukes få ganger eller ikke i det hele tatt fordi det ikke var praktisk likevel...

Nå prøver jeg å kjøpe så lite som mulig og heller ønske oss til jul fra Nøstebarn og Polarn & Pyret som er mine favorittbutikker.

Kjøper ikke lekegrind eller seng til over 2000 kr, nei, men skal kjøpe dyr seng til 3 åringen nå fordi den er så fin! Men så kan hun jo også bruke den mye lenger enn en baby.

Jeg kjøper kvalitet (dyrt) når det kommer til sko og yttertøy, bodyer og strømpebukser finner jeg fint på Lindex, HM og andre billige butikker.

Skrevet

har arva nesten alt fra søstra mi. ho har en gutt på 2 år. og hun er sånn merkebevisst, så vi har vel "det beste", uten å bruke ett rødt øre på det!=D

men med økonomien min måtte vi nok klart oss med det billigste gitt.

Skrevet

For å være helt ærlig synes jeg det er ganske forkastelig hvor mye tid og penger folk bruker på å shoppe til barna sine. Synes det er en skikkelig shopping-orgie knyttet til det å få barn - klær, vogner, senger, Tummy-tub, stellevesker, alt mulig stæsj - folk mister jo helt hodet og lar seg rive med av markedsføringen.

Vi har god økonomi, men har valgt å stritte imot kjøpekarusellen. Det meste junior har, er arvet, fått eller kjøpt brukt. Han bryr seg ikke om det er rosa jordbær på strømpebuksa hans, eller om vogna hans er 4 år gammel og godt brukt.

Selvfølgelig kjenner jeg at det klør i fingrene etter å kjøpe søte og morsomme ting, særlig når man går på BabyShop eller leser blader med masse fristende reklame. Men når jeg tenker på hva det betyr for miljøet, all den tiden det tar å gå rundt å shoppe, og hvor mye arbeidstid det tilsvarer rent økonomisk, så føles det ikke riktig å bruke så masse penger og tid på noe som jo egentlig bare gleder meg, og betyr null og niks for barnet mitt. Har ikke lyst til at mitt barn skal starte livet sitt med et gigantisk forbrukskalas.

(Vet det ikke var helt det du ville høre,,, men det er nå min mening da)

Skrevet

Jeg vil også det aller aller beste for babyen min, men det må ikke alltid gjenspeile seg i materielle ting. (plis ikke misforstå;). Hvis man vil bruke masse penger på dyre ting - så for all del:) Det er jo bare penger!;)

Men sånn er ikke jeg, da.

Jeg handler veldig bevisst. Skal jeg ha en vogn, stol, kommode eller dig.cam for den saks skyld, eller andre litt "dyre" ting, er jeg typen som sjekker flere steder opp mot hverandre. Har sjelden hastverk. (Har brent meg så mange ganger før på hastekjøp at jeg er nødt(!) til å titte på ulike steder).

Når det gjelder klær har jeg en "basic" garderobe med praktiske, nøytrale klær som han kan bruke om vi ikke skal noe spes.

Men har selvsagt masse fine klær også. Har en mor som har en særdeles varm lommebok som liker å skjemme bort barnebarnet sitt. Hun er veldig opptatt av at "han måååå jo ha god kvalitet på klæra sine blablabla". "jada", tenker jeg. "Det er grei nok kvalitet på H&M, Cubus, Kappahl og Lindex også"... Men like herlig svinger vi innom Fru lyng (les:der de har Mexx o.l.)

Så. Jeg syns det er stas, faktisk, å vise fram den lille:) Stæsje han litt opp. Men jeg gidder ikke, og har rett og slett ikke råd til, å kjøpe det dyreste bestandig. Tror det blir litt annerledels når han blir større. Ja, og da varer jo klærne litt lenger enn når de er så små. Får liksom litt mere valuta for pengene.

Når det gjelder ting og tang ellers har jeg et par vogner som er kjøpt billig etter mye leting;) Og har ellers fått låne mye av andre i familien som har brukt det før; seng, bilstol ++

Og for å svare på spørsmålet ditt: Nei, jeg bruker ikke Unødvendig (med stor U) mye penger på ungen. Er simpelthen bare litt bevisst:)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi har arvet litt, men kjøpt mest.

gamle dyner og madrasser har vi byttet ut med nytt og da kun det beste :)

For å spare miljøet har vi kjøpt noe dyrt tøy på f.eks nøstebarn. Det er bedre å kjøpe en dyr enn tre billige :>)

Skrevet

Nope, bruker ikke så mye her...har arvet det aller meste av klær og utstyr. Bruker bla sengen jeg brukte da jeg var baby;o) men har til gjengjeld kjøpt en litt dyr vogn...bare fordi jeg ville ha den jeg syns var mest praktisk for vårt bruk og slippe å bytte vogner flere ganger...

Kjøper dyrt og kvaltet der jeg syns det er viktig - på ting som har med sikkerhet å gjøre og ting jeg bruker mye.

Har også endel fra storebror - bla lekegrind og leker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...