Gå til innhold

Når man er vikar

Anbefalte innlegg

Skrevet

.................kan man virkelig stille kriterier til den man er innleid hos og kreve at faste ansatte retter seg etter deg?

Har en vikar her som har vært her i et par tre år nå, litt fra og til. Nå har hun vært her siden jeg ble sykemeldt for litt over to år siden, og hatt en mnd. med avbrudd etter det.

Nå kommer snart hun som jobber fast sammen med meg tilbake på 30 % og kommer da til å jobbe 3 halve dager i uka. Vikaren mener da at hun skal ha betalt for full stilling selv om hun bare jobber 1/2 dager OG hun skal begynne tidlig på morran og hun som er fast ansatt på ettermiddagen.

Trodde ikke det var mulig å kreve noe sånt jeg?

Spennende å høre hva sjefen sier i grunnen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis denne vikaren er innleid vikar via et vikarbyrå er det vikarbyrået som hun skal henvende seg til. Det er det som er hennes sjef, ikke bedriften som den er innleid til.

Hun har bare å forholde seg til det som arbeidsplassen din som har leid henne inn, avtaler med vikarbyrået.

Men hvis hun er fast ansatt vikar i bedriften din så er det andre forhold som gjelder, hvis hun er ansatt vikar på 100% så er det en avtale og forhold som bedriften din må ta med henne, da kan hun ikke stille krav men ønsker. Som vikar så har du ikke mye krav du kan stille.

Aller først så legges de vel mest vekt på de ønsker og muligheter som henne som er fast ansatt og kommer tilbak etter et langt sykeleie kan og ønsker.

Dette blir nok spennende å høre mer om

Skrevet

Hun er ikke fast ansatt vikar nei, men innleid fra vikarbyrå.

Jeg ble helt stum jeg når hun serverte meg dette. Er jo ikke meg hun skal si dette til i det hele tatt. Og som jeg sa til henne så kunne hun nesten regne med at dette ikke er noe hun bestemmer. Men joda det var det, ellers fikk dem finne noen andre..

Kanskje like greit det i grunnen, jeg er mektig lei av den dama. Hun turer frem på sine litt snodige måte både på tlf. og til ansatte på huset her. At vi har regler å forholde seg til driter a langt i. Huset her har valgt å sette bort driften av sentralbordet til det firmaet jeg er fast ansatt i, og det er jo dette firmaet vi skal forholde oss til. Men det driter hun i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...